668 Tita en haar ogen uitkijken op fashiongebied

Ik ben totaal geen fashionista en vind het zelf heel moeilijk om kleding te kiezen voor mezelf. Echt, ik moet dringend eens met Jani op stap. Maar ik ben wel heel zeker dat er mensen zijn die erger zijn dan ik.

Op mijn werk kijk ik af en toe mijn ogen uit. Om even een sfeerbeeldje te scheppen:

1) Deze zomer toen het zulk lekker warm weer was, liep er een oudere dame (gepensioneerd) in de winkel rond in een wit linnen jurkje. Een beetje een stoffenkenner weet dat linnen eerst en vooral erg verkreukt, maar ten tweede dat wit linnen ook nogal doorschijnend is. Als je daar dan een bikini onder aan doet met groene blaadjes en roze bloempjes dan zie je er nogal belachelijk uit. Zelfs als je jong bent, maar zeker als je van iets rijpere leeftijd bent.

2) Een paar maanden geleden waggelde er een slanke, jonge dame rond in de winkel. Waggelen omdat haar stelten ietsje te hoog waren om er comfortabel op rond te lopen. Door dat waggelen viel mijn blik op haar schoenen: knalroze (denk Barbie) schoentjes met een naaldhak van minstens 10 cm en een zool met een luipaardprint op!

3) Er is ook een vast klantje (en hierin gaat ons Carrie geïnteresseerd zijn) waarvan wij min of meer weten dat ze in de prostitutie zit. En het is er aan te zien ook. Altijd torenhoge hakken, dierenprintjes,… Laatst had ze een kleedje aan waarvan ik bijna dacht dat het gemaakt was van een blauwe discobal, volledig bestaande uit blauwe blinkende pailletjes. En dat voor een vrouw die ik ouder dan mijn eigen moeder inschat, dus minstens een jaar of 60.

4) Deze week leek er wel een yeti in de winkel rond te lopen: witte bontjas, witte broek, witte schoenen met blinkende pailletjes. En toen ze aan de kaastoog kwam zei ze niet gewoon “hallo” of “goeiedag” maar “haai”. 😉

Echt, ik kijk mijn ogen uit op mijn job.

9 thoughts on “668 Tita en haar ogen uitkijken op fashiongebied

  1. Hahahahaha, degene waarvan jullie denken dat ze in de prostitutie zit is net 60 geworden ( ik ben het gaan opzoeken) en leidt een luxeleven,….aan de hand van een 17 jaar oudere man ;-). En dat hij zo weinig smaak heeft verbaast me niet ;-). Maar die in de witte broek, witte bontjas en de blinkende schoentjes die heeft de hoofdvogel 🙂

Geef een reactie

