672 Tita en een liedje

Overlaatst ging ik shoppen met de Mams in Breda. Oorspronkelijk voor mezelve voor mijn verjaardag. Alleen was de Mams vergeten dat ik mijn verjaardagscadeau nog niet helemaal gekregen had. Maar uiteindelijk vond ik ook niets naar mijn zin buiten 1 setje van The Body Shop: White musk parfum met een douchegel in dezelfde geur.

Onderweg naar huis waren we aan het keuvelen over van alles en nog wat en plots kwam het gesprek op de trouw van Helle en de zangeres in de viering. Dat die toch echt wel geweldig kon zingen, maar dat dat liedje van Bart Peeters toch niet zo bij haar stem paste en dat dat jammer was. En toen zij de Mams dat ze dat ook niet echt een liedje voor een trouw vond en dat ze vond dat een ander liedje van Bart Peeters meer geschikt was voor een huwelijksviering. Maar ze kon niet op de titel komen en de titels die ik noemde waren het ook niet. En op mijn mp3-speler, die ik bijhad, stonden maar een paar liedjes van Bart Peeters en die waren het ook niet. Dus ik beloofde haar om het eens op te zoeken.

Maar dat opzoeken kwam er dus niet van tot zaterdagavond. En toen bleek het dit te zijn:

als je schuilen wil, schuil dan bij mij
dan ben je veilig voor de regen
en als je warmte wil, schuif dan dichterbij
niets of niemand houdt je tegen
ben je het noorden kwijt
vraag het dan aan mij
ik ken de wind en al zijn wegen
en als ik volgen mag zeg dat tegen mij
niets of niemand houdt je tegen

diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt je tegen
diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt je tegen

mag ik mijn trauma’s, mijn wanhoop en chagrijn
en mijn neuroses met je delen
en mocht je ziel niet openstaan voor mij
dan zal ik je hart wel stelen

diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt mij tegen
diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt mij tegen

mensen durven wel eens zuur of cynisch zijn
maar bij ons blijft dat achterwege
na regenbogen komt er altijd zonneschijn

niets of niemand houdt dat tegen
Ik zal je geven wat ik geven kan
‘k heb al zoveel van jou gekregen
als jij mijn vrouw wil zijn word ik dus je man
niets of niemand houdt ons, niets of niemand houdt ons…

diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt ons tegen
diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt ons tegen
diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt ons tegen
diediediediedam diediediediedam
niets of niemand houdt ons tegen

Schoontje, hè.

4 thoughts on “672 Tita en een liedje

  1. Bart Peeters zijn stem vind ik altijd weer “niet aangenaam”. En dan zie ik ook weer gelijk zijn ik-ben-altijd-positief-glimlach voor mij, terwijl zijn ogen er regelmatig niet bij passen waardoor het geforceerd op mij overkomt. Enfin, het is “mijn” zanger niet. Maar dat hij heel veel talent heeft en mooie liedjes maakt, dat wel.

  2. Bart Peeters staat ook niet in mijn favoriete lijstje zangers.. maar ik kan er de vinger niet opleggen. Zijn eeuwig (gemaakt) optimisme of gespeelde verwondering doet er echt geen goed aan. Hij zou zijn mooie liedjes beter door anderen laten zingen (maar ik denk niet dat dat al gebeurd is).

Geef een reactie

