675 Tita en The Happy Challenge (vraag 2)

Vraag 2 is een heel fijne vraag en eentje waar ik absoluut ook wat vaker zou bij moeten stilstaan om me bewuster te zijn van wat ik wil en gemotiveerder te zijn om er iets aan te doen:

Wat is je droom?

Als je je dag bekijkt, dan merk je dat je van die 24 u ongeveer 1/3e op je werk doorbrengt, 1/3e in je bed en 1/3e aan vrije tijd/huishouden/gezin wordt besteedt. En gelukkig zijn er ook nog de vrije dagen waarop je wat meer tijd hebt voor dat laatste (en dan nog liefst het leuke gedeelte).

Dat zijn dus de belangrijkste dingen in je leven: je werk, je thuis en je gezin/vrienden/hobby’s. En daarover droom je je hele leven en wil je je goed in voelen.

Op dit punt in mijn leven, 30 zijnde (o jee, daar zeg ik het luidop!), heb ik eigenlijk nog geen enkele van die dromen kunnen verwezenlijken. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dat voor een groot deel mijn eigen schuld is. Maar daar gaan we het nu niet over hebben. Wel over de dromen.

Werk

Ik heb nooit geweten wat mijn droomjob is. Wel heb ik altijd graag gelezen en altijd graag kinderen gezien. Dat het dus met 1 van die 2 iets te maken zou hebben, is zeer waarschijnlijk. Misschien zou een job in een bibliotheek wel iets voor mij zijn. Of wie weet zou ik graag als opvoedster werken of als leerkracht lager onderwijs. Ik weet het niet. Of ik weet het toch niet zeker. En stiekem zou ik heel graag goed willen zijn in plannen en opruimen en misschien daar zelfs mijn job van maken. Wat ik wil doen ga ik in de nabije toekomst uitzoeken en daarna proberen om er ook werk van te maken.

Maar als ik echt mag dromen zou ik een job willen waarbij ik niet voltijds moet werken, waarbij ik mijn eigen uren kan kiezen, waarbij ik deels van thuis uit kan werken, waarbij ik misschien zelfs mijn eigen baas kan zijn.

Huis

Een expliciet droomhuis heb ik niet in mijn hoofd zitten. Mijn stijl is, denk ik, modern en redelijk strak gecombineerd met een witte basis met kleur, gezelligheid en speelsheid.

Ik droom van een woonkamer met:

– een heerlijke zetel waarin je languit kan gaan liggen.

zetel

– een lange witte tafel met stoelen errond in een vrolijk fel kleurtje

rodestoelen

– een lamp in een frisse kleur

groenelamp

– van een leuke boekenkast

boekenkast1

– en gezellige dingetjes als decoratie

kaartenrekje

Een badkamer mag wel een klein luxeparadijsje zijn. Een badmens ben ik daarentegen niet, maar er zijn wel andere dingen waar ik van droom:

– veel praktische opbergruimte

apothekerskast

– een inloopdouche

inloopdouche

– een wastafel met opbergruimte onder

wastafel

– en een mooie spiegel

spiegel

De slaapkamer moet DE plek zijn waar je helemaal tot rust kan komen: rustig en gezellig. Als we dan toch mogen dromen gaan we voor:

– een lekker zacht bed

– een leuk nachtlampje

nachtlampje

– veel licht

veellicht

– en liefst een gigantische dressing

Gezin/vrienden/hobby’s

Mijn gezin zou ik toch graag zien veranderen van een éénvrouwsgezin naar een gezinnetje bestaande uit een koppel en minstens 2 kindjes.

Mijn vriend(inn)en mogen blijven en ik hoef er eigenlijk geen bij. Ik wil namelijk voor hen allemaal voldoende tijd kunnen maken om hen regelmatig te ontmoeten.

Ook met mijn hobby’s ben ik best tevreden. Hoewel ik wel ietsje vaker dan nooit naar de film zou willen gaan of een concertje, toneelstuk of zelfs opera zou willen meepikken. Ik moet dringend op zoek naar iemand die zulke dingen ook leuk vindt.

Met alles wat er verder nog bijkomt ben ik heel blij. Maar deze dromen zijn toch wel een klein beetje wat ik van het leven verwacht, maar dan in iets minder luxueuze versie.

12 thoughts on “675 Tita en The Happy Challenge (vraag 2)

  1. Heel fijn om te kunnen dromen, en ik zou zeggen, “go for it”, een dag met de keer! ik duim allereerst dat je een job of een omscholing kan volgen, waar je later een beroep kan uitoefenen met kinderen. Cliniclown??? En nu zwans ik niet hoor!

    • Zot! Cliniclown? Dat zou niets voor mij zijn. Het leed van die kindjes zou mij te veel aangrijpen. En ik zou dat niet kunnen loslaten als ik naar huis ga en al die zieke kindjes willen redden.

  2. Dan wordt het tijd dat je van je dromen werkt maakt, datingsite is niet alleen voor weirdo’s hé,…..en ik wil gerust helpen met een selectie te maken, ik heb ervaring 🙂 :-). Job, doen!! Springen Tita, het is tijd om te springen!!

    • Ja, moeten we echt eens doen. Maar zo’n opera kan dus echt lang duren, hè. Er zijn opera’s van 4 à 5 uur! Maar het lijkt mij zo fantastisch en indrukwekkend.

      • We zullen voor de eerste keer maar iets “hapklaarder” pakken… Misschien eens horen bij mensen die er iets van kennen wat goed is om mee te beginnen.

  3. Ik heb dit ooit eens gemaakt ook, maar dan digitaal in de vorm van een desktopachtergrond. Mijn probleem is dat ik mijn dromen niet in de hand kan hebben of houden. 8 op de 10 dingen die ik graag zou willen doen/zien of meemaken kan ik niet en zal ik ook nooit kunnen. Na een tijdje heb ik die collage dan ook verwijderd want ipv happy werd ik er net depri van. Het was als een wortel aan een stok voor een ezel houden, terwijl de ezel nooit de wortel zou kunnen opeten, hoe ver hij ook stapt.

    • In dit geval was de opdracht natuurlijk wel dromen zonder rekening te houden met de dingen die je begrenzen. Ik weet ook wel dat dit niet realistisch is en dat ik het nooit zal waarmaken. Misschien krijg ik ooit een gezin. En misschien vind ik ooit een kleine woonplek (appartementje of huisje) dat ik gezellig kan inrichten, maar dan wel budgettair.

      Tja, misschien werkt het voor sommigen wel en voor anderen inderdaad niet. Maar eerlijk gezegd denk ik dat jij meer kan dan je zelf beseft. Maar ik geef je nog wat tijd om zelf tot die conclusie te komen, want je bent wel al op de goeie weg. 😉

  4. Goed om er een keer goed bij stil te staan, wat zijn mijn dromen, waar sta ik nu en hoe kom ik een stapje dichterbij mijn dromen. Ik vind het spijtig dat je zegt dat je alle drie de doelen nu niks hebt bereikt. Het komt over alsof je nu heel ongelukkig bent, al kom je niet zo over.

    • Ik ben niet heel ongelukkig. Daar sta ik te positief voor in het leven, denk ik. Maar ik ben inderdaad niet gelukkig met hoe het loopt. Vandaar dat ik nu ook bezig ben met loopbaanbegeleiding. Om uit te zoeken waarvan ik gelukkig word in mijn job. En dan kan ik werken aan het bereiken van toch al minstens 1 van die dromen. Overigens ben ik ook niet ongelukkig als single, maar ik zou toch ook graag dingen delen met iemand en ja, dat mis ik soms.

Geef een reactie

