680 Tita en afvallen

Al sinds 2008 spreek ik rond de 1e dag van de maand af met een nonkel en tante om ons te wegen. De bedoeling is dat we elkaar zo motiveren om af te vallen, maar de ene maand werkt dat beter dan de andere.

We schrijven ons gewicht dus elke maand op op een fiche en hebben een soort van pact: wij weten elkaars gewicht en niemand anders.

Deze maand was het tijd voor een nieuwe fiche want de oude was vol. En dan vinden we het wel eens leuk om eens te bekijken hoe we er voor staan op het moment.

Tante en Nonkel bleken allebei procentueel het dichtst bij hun maximumgewicht van de afgelopen 6 jaar te zitten, terwijl ik procentueel dichter bij mijn minimumgewicht van de afgelopen 6 jaar zit. Dat houdt in dat ik ruim 7 kg onder mijn maximumgewicht zit en een kleine 2 kg boven mijn minimumgewicht. Bovendien ben ik in januari 1,5 kg afgevallen. Ik was best trots op het resultaat en kon het niet laten om er hen eens goed mee te plagen. Ik weet dat vooral Tante het niet zo leuk vindt dat ik nu minder weeg dan haar. En ik hoop dat ik het nog een beetje volhoud, zodat ik binnenkort met trots kan zeggen dat ik 10 kg onder mijn maximumgewicht zit.

4 thoughts on “680 Tita en afvallen

  1. Mooi resultaat Tita, maar ik wil nu geen pretbederver zijn, maar hoe ouder je bent, des te minder lukt het nog om af te vallen. Dus jij hebt daarin een kleine voorsprong, maar alvast gefeliciteerd met het afvallen in januari, Elke maand anderhalve kilo zou al heel wat betekenen op jaarbasis! Sterkte met je suikerdieet!

  2. Ik treed chrissebie bij. Hoe ouder, hoe moeilijker om kilo’s kwijt te spelen. Ik herinner me de gefrustreerde gezichten van de dames op de weight watchers nog als de jonge garde zonder probleem meer dan een kilo op een week kwijt speelde en zij niets of slechts 100 gram.

Geef een reactie

