687 Tita en the happy challenge (vraag 4)

Door de internetproblemen sta ik een beetje achter met de Happy Challenge. Daarom de komende dagen even een inhaalmanoeuvre.

3 dingen waar ik meer belang aan wil hechten. De eerste stappen op weg naar mijn dromen en doelen.

Allereerst wil ik meer orde en structuur in mijn leven. Ik voel zelf al een tijdje dat ik dat nodig heb. Maar de loopbaanbegeleiding bevestigt dat ook.

Verder wil ik meer rust in mijn hoofd creëren door minder te multitasken. Ik wil mij weer op 1 ding tegelijk concentreren. Eigenlijk is dat misschien ook wel gerelateerd aan die orde en structuur want er komt waarschijnlijk ook wel wat planning bij te pas.

Ik wil ‘s ochtends tijd nemen om rustig aan mijn dag te beginnen. Om degelijk te ontbijten en om me lekker op te tutten voor ik de deur uitga, want ik voel dat dat voor mezelf zorgen me deugd doet.
Om dingen te bereiken moet je ook dingen laten.

Ik blijf erbij dat het niet slecht zou zijn voor mezelf om meer weg te blijven van al die beeldbuizen. De laatste 2 weken heb ik wegens het internetprobleem weliswaar niet op het internet rondgehangen, maar ik heb wel weer een aantal films gekeken. Geen echte verbetering dus.

Ik probeer mijzelf minder te laten beïnvloeden door dingen van buitenaf die mijn energie opvreten. Positieve vibes, please!

Minder tijd besteden aan gelummel, maar in plaats daarvan wat vroeger in mijn bed kruipen. Schoonheidsslaapjes kunnen wonderen doen!

4 thoughts on “687 Tita en the happy challenge (vraag 4)

  1. Kom eens een week bij mij logeren en structuur word je 2de natuur 🙂 :-). Wat stoort jou om vaak voor pc of tv te zitten, wat wil je in de plaats doen??? En dat van dat beïnvloeden is heel herkenbaar ik pik ook overal de negatieve vibes op! Succes met je doelstellingen,…….

    • Ik moet inderdaad eens op cursus komen bij u. Als ik ooit alleen ga wonen huur ik u in om mijn huis in te richten aan de hand van opruimtrucjes, denk ik. 😉 Ik verspil veel tijd door met onnozele dingen bezig te zijn op de laptop of door domme tv-programma’s te kijken, terwijl ik liever een goed boek zou lezen of zou willen piano spelen, zingen of eens iets knutselen.

  2. Deze week moest ik mijn laptopkabel delen met stiefdochter, zij had hem niet bij. En ik sta verwonderd over mezelf wat ik in de plaats heb kunnen doen! Het kan dus idd heel nuttig zijn minder voor beeldbuizen te zitten; Ik zet heel zelden de tv op overdag.

  3. Zo herkenbaar! De tv gaat hier bijna automatisch aan, en voor je het weet is de avond gespendeerd aan hersenloze programma’s en intussen tokkelen op de computer, waarbij ik nooit gedaan krijg wat ik wil gedaan krijgen (bv bloggen, of een boek lezen, of de boekhouding, of vakantie voorbereiden, enz). Ik heb nu wel een koptelefoon gekocht voor het lief zodat hij tv kan kijken (want hij wil altijd tv kijken terwijl hij op zijn pc ‘bezig’ is), zodat ik dan ongestuurd iets anders kan doen. Een hele verbetering tot nu toe! Met op tijd gaan slapen blijf ik problemen hebben, zeker als we ’s avonds ergens naartoe gaan, hoe laat we ook thuiskomen, ik heb altijd een half uur nodig om dan op mijn effen te komen, terwijl ik mijn slaap echt nodig heb.

Geef een reactie

