689 Tita en goede voornemens (stand van zaken februari)

Een motivatiemiddeltje: op het einde van elke maand met jullie delen hoe het gaat. Dan ben ik wel verplicht om het vol te houden.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen.

Ik ben nog steeds heel enthousiast over de loopbaanbegeleiding. En ik wil daar echt iets mee gaan doen. Dat wil dus zeggen dat ik volgend schooljaar zeer waarschijnlijk met een opleiding ga beginnen. Toch hoop ik dat ik ook ondertussen nog een andere job vind. Voorlopig nog in de verkoop, maar dan eentje waarbij ik niet alle zaterdagen moet werken. Want die zaterdagen worden me echt stilaan te veel. Still working aan belofte 1 dus.

Belofte 2: een eigen stekje

Er zijn momenteel geen vorderingen op dit gebied. Ik check meermaals per week de immosites en ik fiets rond met mijn fiets door wijken hier in de buurt waar ik niet vaak kom in de hoop iets te ontdekken dat uit de hand te koop is. Maar tot hier toe is dat nog geen succes. Maar op een dag rijd ik voorbij mijn eigenste mini-paradijsje, hoor.
Belofte: 3: het suikerdieet

Ik ben heel slecht bezig. Deze maand heb ik echt alle regels aan mijn laars gelapt. En het is bijna weer de tijd van de maand: dat belooft niet veel goeds.

Belofte 4: joggen

Ik jog nog steeds en daar ben ik heel blij om. Het gaat ook elke keer weer beter en ik voel mijn conditie er op vooruit gaan. Bovendien voel ik me door dat joggen ook beter in mijn vel. Liefst van al zou ik graag 3 keer per week gaan joggen, maar meestal lukt dat niet. Maar tot hiertoe doe ik het wel minstens 2 keer per week.

Belofte 5: plannen

Ook dat heb ik een beetje laten verslensen de voorbije maand. De vermoeidheid speelt mij echt parten. Te vaak te laat gaan slapen en dan ook nog eens slecht slapen. Maar dit weekend werp ik me er weer eens op en maak ik een weekplanning in grote lijnen. En dan gaat dat in maart vast veel beter gaan.

Belofte 6: autorijden

Weer eentje dat ik voor me uitschuif ondanks het feit dat ik al verschillende keer in een serieuze bui heb gezeten met de fiets.
Voornemen 1: 5 kg afvallen

Ik schrijf deze post op woensdagavond, 3 dagen voor de maandelijkse weging. Op dit moment vrees ik dat er een heel klein beetje bij is. Maar morgen vlieg ik in de rijstwafels, dus met een beetje chance is mijn gewicht op het einde van de maand stabiel gebleven.

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

Ik ben in een boek beland waar ik niet doorheen raakte. Daarom zit ik nu nog maar in het 4e boek van deze maand. Maar ik sta er eigenlijk nog altijd geweldig goed voor.

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

Still dreaming!

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

Nu moet ik toch eens eventjes serieus nadenken. Ik vrees dat februari de maand was met gebrek aan alle creativiteit. Ik heb wel nagedacht over tekstjes voor op de doop van het metekind. En ik heb nagedacht over een cadeautje voor zijn doopsel. Maar nadenken is natuurlijk geen doen. ‘t Zal dus hopelijk voor volgende maand zijn.

Voornemen 5: minder computeren

Ik heb een aantal dagen zonder internet gezeten, dus was ik wel verplicht om me daar eventjes minder mee bezig te houden. En ik merk dat ik mijn tablet eigenlijk ook niet alle dagen ter hand neem. Maar in verband met het plannen zou ik dat laatste beter wel doen. Want zo zag ik zondag per toeval dat ik maandag zangles had. Bijna vergeten!

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

Buiten een eclairke van de bakker heb ik geen cadeautjes gegeven. En de ontvanger had dat eclairke niet durven opeten als ik dat zelf had gebakken.

5 thoughts on “689 Tita en goede voornemens (stand van zaken februari)

  1. Het allerbelangrijkste van het lijstje vind ik de jobbegeleiding! Ik hoop dat je in de toekomst iets leuks kan doen. Maar in de verkoop en niet moeten werken op zaterdag, dat zal een moeilijke worden vrees ik. In het beste geval is er een beurtrol voor de zaterdag. Veel succes met alles!

    • ’t Is vooral qua planning dat dat 3 keer per week lopen niet echt lukt. Als ik het ingepland krijg, doe ik het in ieder geval 3 keer, maar meestal blijft het bij 2 keer. Wat ik op zich ook al niet slecht vind.

Geef een reactie

