704 Tita en kalmaandag

Deze quote vond ik op mijn geliefde Pinterest. Al een tijdje geleden. En eigenlijk zou ik hem ergens in het zicht moeten hangen. Om mezelf wat positiever in te stellen. Hoewel ik bepaalde dingen uit de quote wel al toepas.

Het lijkt me eigenlijk wel leuk om deze week aan de hand van deze quote wat opdrachtjes uit te voeren.

Maandag = kalmaandag. Vandaag doe ik het dus kalmpjes aan. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat elke maandag wel doe omdat die bij mij onderdeel van mijn weekend is. Vandaag moet er wel een beetje geklust worden, maar ik maak ook tijd om een leuk boek te lezen, piano te spelen en te prutsen op pinterest. En voor mijn blog want dat wordt de laatste tijd weer een beetje verwaarloosd.

Dinsdag = dansdag. Morgen zoek ik een leuke uptempo cd, draai de volumeknop open en ga ik dansen. Zonder dat er iemand kijkt. Enkel en puur voor mezelf.

Woensdag = Wensdag. Iemands wens doen uitkomen? Ik ben niet in staat om iets groots aan te pakken. Normaal zou ik misschien een helpende hand toesteken in het huishouden. Maar mijn ouders vertrekken woensdag op reis dus is het eigenlijk meer iets voor mezelf. Misschien moet ik woensdag even langs het kerkhof gaan waar mijn grootouders liggen. Die zouden het, moesten ze het weten, fijn vinden dat ik er eens langsging.

Donderdag = wonderdag. Wonderen verrichten zou nogal straf zijn. Ik ben geen heilige. Maar verwonderd zijn over mooie dingen moet wel lukken. Donderdag hou ik de hele dag een lijstje bij van leuke, lieve, mooie dingen van die dag.

Vrijdag = wijdag. Ik moet vrijdag de hele dag werken en zal dus geen tijd hebben voor andere mensen, tenzij de klanten. Maar ik ga dat compenseren en volgende week zorgen dat ik veel leuke dingen doe met anderen.

Zaterdag = schaterdag. Daar ga ik niet veel moeite voor moeten doen, denk ik. Sowieso ben ik nogal vrolijk. Bovendien begint zaterdagmiddag mijn weekje vakantie. Een reden te meer om te lachen.

Zondag = zindag. Zondag doe ik mijn eigen zin. Misschien wordt dat een dagje met het metekind. En anders wordt dat lekker lezen, prutsen op het internet, piano spelen, zingen,…

Volgende week geef ik jullie een inkijkje in mijn MaDiWoDoVrZaZo-week. 😉

 

 

2 thoughts on “704 Tita en kalmaandag

Geef een reactie

