705 Tita en goede voornemens (stand van zaken maart)

Een motivatiemiddeltje: op het einde van elke maand met jullie delen hoe het gaat. Dan ben ik wel verplicht om het vol te houden.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

Ik volg nog steeds loopbaanbegeleiding. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit me enorm gaat helpen. Het eindresultaat begint zichtbaar te worden. En ik voel me er goed bij. Bij de eerste sessie raadde de begeleidster me aan om nog niet op zoek te gaan naar een nieuwe job, maar om me in mijn huidige job bewust te zijn van waar ik het moeilijk mee heb en daar op een andere manier mee om te gaan. Dat is me maar eventjes gelukt. En ondertussen heeft de begeleidster ook gezegd dat we binnenkort eens zullen bekijken wat de mogelijkheden zijn om toch al van job te veranderen en misschien zelfs al iets in de juiste richting te gaan doen.

Belofte 2: een eigen stekje

Ik ben nog steeds op zoek, maar tot hier toe is er nog niets op mijn pad gekomen. Maar ik heb er goede hoop op dat het dit jaar zal lukken. Ik raak er wel meer en meer van overtuigd dat ik geen huisje (en dus verbouwingen) wil, maar een appartement.

Belofte 3: het suikerdieet

Hier ben ik al een hele tijd totaal niet meer mee bezig. En ik voel het: minder energie, vaker moe. Ik moet er dus echt dringend weer iets aan doen. Bovendien ben ik weer een kilo bijgekomen terwijl ik net zo blij was dat er af waren. Verdorie toch!

Belofte 4: joggen

Ook hier faal ik. Ik ben al zeker 3 weken niet meer gaan joggen. Te vroeg op staan, meer zin om andere dingen te doen, te veel dingen op mijn to do-lijst die ik al zo lang wil doen,… Flauwe uitvluchten, ja. Ik ben er mij van bewust.

Belofte 5: plannen

Ook hier ga ik serieus de mist in. Ik heb mij dan ook voorgenomen er deze week iets aan te doen nu mijn ouders op verlof zijn en ik hier in alle rust eens een paar dingen grondig kan aanpakken.

Belofte 6: autorijden

Ook dit plan staat nog altijd on hold. Zucht. Terwijl ik mij ten zeerste bewust ben van de vrijheden die het met zich zouden meebrengen.
Voornemen 1: 5 kg afvallen

1 kg erbij. En dus staat de teller weer op – 4 kg. Dringend werk aan de winkel als ik fatsoenlijk in mijn zomerkleren wil kunnen.

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

In maart las ik maar 1 boek. Het was een boek van ongeveer 450 pagina’s. Een non-fictieboek en dat is de voornaamste reden waarom het zo lang duurde voor het uit was. Ondertussen heb ik een leesboost, dus het komt wel goed.

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

Ik heb nog niets gepland, maar het ziet er naar uit dat dit plan wel degelijk gaat doorgaan deze zomer. Joepie!

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

Ik flockte 2 t-shirtjes voor mijn metekindje. Toch een mini-stapje in de goede richting dus.

Voornemen 5: minder computeren

Heb ik dat echt ooit gezegd? 😉 Tja, het is nog steeds een voornemen.

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

Mijn geflockte t-shirtjes zijn daar het voorbeeld van.

 
En nu met volle moed werken aan de voornemens en beloftes voor april.

 

2 thoughts on “705 Tita en goede voornemens (stand van zaken maart)

  1. Bij mij helpt het geweldig als ik mezelf “beloof” om bijvoorbeeld vandaag mijn slaapkamer uit te mesten. Ik hou altijd mijn beloftes, ook aan mezelf. Ik ben het mezelf verschuldigd! Veel succes in de toekomst

Geef een reactie

