714 Tita en vakantiedag 4

Vakantiedag 4, de dag waarop mijn ouders weer zouden thuis komen van hun vakantie en waarop ik compleet in paniek raakte omwille van tijdsgebrek. Of eerder omwille van slechte ideeën en niet goed zijn in plannen.

De avond voordien kreeg ik namelijk het geweldige idee om nog even rap mijn zomerkleren uit te sorteren en te wassen. Ik had toen al 1 machine opgezet die dan ’s nachts kon drogen en hopelijk strijkklaar was tegen de volgende ochtend.

Op vakantiedag 4 stond ik dan ook redelijk op tijd op en om 8u45 schoot ik in actie: een wasmachine met lakens en handdoeken opzetten, een uur strijken, daarna wat opruimen, de was ophangen, de volgende kleurenwas insteken, weer een uur strijken. En toen was het middag en had ik nog veel te veel werk te doen. En ik checkte de website van de luchthaven en zag verkeerdelijk dat mijn ouders al geland waren. Help!

Dan maar geen middageten en verder werken: stofzuigen, de badkamer poetsen, het toilet beneden poetsen, naar de winkel fietsen om boodschappen en de afwas doen. En toen vond ik het welletjes. Er lag nog een berg strijk, maar ik vond dat ik genoeg gedaan had en ik installeerde me in het zonnetje op een stoel met een goed boek.

Uiteindelijk was de paniek voor niks, want mijn ouders hun vliegtuig had 2 u vertraging. Het was fijn om hen weer te zien, ook al had ik hen niet gemist en genoot ik van de rust.

2 thoughts on “714 Tita en vakantiedag 4

  1. Zo zie je maar dat een stok achter je hielen soms kan helpen om je werk in een sneltempo af te werken! En een ferme opsteker voor je, omdat je huis in een welkom-home-sfeertje kon omtoveren!

Geef een reactie

