719 Tita en een grapje

Vorige week haalde ik samen met de Mams een klein grapje uit met mijn buurjongetje Thor (7 jaar).

Dinsdagmiddag was de Mams de planten water aan het geven in onze tuin. Aan de andere kant van de betonnen schutting hoorde ze Thor en Livje spelen tussen de struiken. Ze had heel veel zin om een scheutje water over de schutting te gieten om hen te plagen, maar durfde uiteindelijk toch niet. ’s Avonds vertelde ze dat tegen mij aan tafel.

Woensdag in de late middag zat ik in de tuin een boek te lezen toen ik Thor weer bezig hoorde. De Mams en ik namen de plantenspuit en slopen naar de schutting. Ter hoogte van waar Thor aan het kloppen was, spoot de Mams een aantal keer met de spuit over de schutting. Het kloppen stopte een aantal seconden en begon dan opnieuw. Weer spoot de Mams en weer stopte het kloppen en werd het even later weer hervat. De Mams spoot weer en weer stopte het kloppen. Toen bewoog de dichtstbijzijnde boom en verscheen Thor’s hoofd boven de schutting. Wij riepen vrolijk “hallo”. Maar hij werd verlegen, durfde niets zeggen en verdween weer uit de boom.

Daarna hoorden we echt niets meer. We wisten dat hij er nog moest zijn, want anders zouden er takjes kraken. Maar hij hield zich dus stil. Even later hoorden we takjes kraken en zijn voetstappen verwijderden zich meer naar achter in de tuin. Nu is hun tuin langer dan die van ons en daardoor kan hij op een bepaalde plek een stukje in onze tuin kijken. Hij kwam dus stiekem eens piepen, maar wij hadden dat door. Dus toen de Mams nog eens “dag Thor” naar hem riep, verstopte hij zich gauw weer.

De Mams verdween toen weer naar binnen. Maar ik bleef zitten want de kat kwam net aangelopen. Thor werd blijkbaar nieuwsgierig omdat hij mij tegen de kat hoorde praten en klom terug in de boom. Maar die boom bewoog en dus merkten zowel ik als de kat dat op. Toen Thor’s hoofd weer boven de schutting verscheen, zei ik tegen de kat “Kijk poes, zie jij Thor ook? Pak hem maar, hoor.” Toen verdween Thor weer en ik wist dat hij niets meer zou zeggen dus ik ben lekker gaan verder lezen in mijn stoel.

3 thoughts on “719 Tita en een grapje

    • Als ik bij hen thuis kom is hij dat nooit. Hij heeft het gisteren zelfs flink uitgehangen. Maar komt hij bij ons thuis of kom ik hem ergens tegen dan is hij heel verlegen.

Geef een reactie

