724 Tita en lezen

Tijdens mijn weekje vakantie heb ik weer wat meer gelezen. Eigenlijk zelfs ook al tijdens de week ervoor. En toen realiseerde ik me weer dat ik daar zo ongelooflijk van geniet. Van in een verhaal duiken, even in een andere wereld vertoeven. Niet dat ik uit deze wereld wil vluchten. Hoewel boeken ooit inderdaad wel een vlucht uit het echte leven waren voor mij. Maar nu is het gewoon puur genieten van een mooi verhaal.

Daarom heb ik enkele jaren geleden ook de keuze gemaakt om minder televisie te kijken. Om meer tijd te hebben om te kunnen lezen. Maar meneertje Internet steekt daar vaak een stokje voor. Ik trap namelijk altijd in zijn aantrekkelijke val en zit er veel meer op dan ik eigenlijk gepland had. En dan ik zou willen.

Ik heb me tijdens mijn vakantie in ieder geval voorgenomen om bewust vaker te lezen. Maar ik moet toegeven dat het alweer wat aan het slabakken is. Maar misschien ligt dat ook wel aan het boek dat ik momenteel aan het lezen ben. “Paula” van Isabel Allende. Ik vind het goed, maar lijk toch niet helemaal in het verhaal te komen. Maar ik heb het gevoel dat dat op een gegeven moment wel gaat gebeuren en dat ik dan plots de laatste 100 pagina’s in 1 keer ga uitlezen.

Maar eigenlijk kom ik gewoon tijd te kort dus misschien moeten we gewoon dit afspreken:

2 thoughts on “724 Tita en lezen

  1. Lezen kan zo ontspannend zijn, het is zalig om weg te duiken in een verhaal dat je niet meer loslaat.
    Neem het boek “Paula” in de hand… en verslind die laatste bladzijden in één ruk! 🙂

  2. Waar kan ik tekenen voor die leesdag?!
    Paula vond ik één van de minder goede boeken van Allende ook al is het dan haar meest persoonlijke.

Geef een reactie

