735 Tita en een stappenteller

Mijn stappen tellen wou ik eigenlijk al lang eens doen. Want ik vermoedde eigenlijk wel dat ik er heel wat zette op een dag doordat ik in een winkel werk. Maar zo’n stappenteller kost veel geld. Tenzij je goedkope brol koopt. Maar daar heb je niks aan.

Het voorbije weekend was ik op zoek naar applicaties voor op mijn tablet en toen kwam ik plots een stappenteller-applicatie tegen. Tadaa! Gauw gedownload op mijn smartphone.

Dinsdag stak mijn gsm zoals meestal tijdens het werk wel in mijn broekzak, maar ik was die stappenteller al compleet vergeten. Tot ergens ’s avonds mijn euro viel. Nu blijkt dat die gewoon vanzelf begint te tellen vanaf 7u ’s ochtends en stopt om 21u ’s avonds. Tenzij je daarna nog begint rond te lopen, heb ik ondertussen gemerkt, dan telt hij nog verder. Dinsdag bleek ik amper 5000 stappen te hebben gezet ondanks dat ik de hele dag had gewerkt. Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Eigenlijk zou je 10000 stappen moeten zetten per dag.  Maar als iemand als ik met een “lopende” job al niet in de buurt komt bij de 10000. Hoe erg is het dan bij wel niet gesteld bij mensen met een zittend beroep?

Woensdagochtend ging ik joggen. Met de smartphone in mijn broekzak. Die heb ik altijd mee als ik ga joggen. Voor het geval er toch eens iets gebeurt. Ik ben namelijk nogal onhandig en zie mezelf al 1 of andere spectaculaire val maken. Maar die teller telde daardoor dus mijn stappen. Ik was het weer vergeten maar toen ik op het werk arriveerde, zag ik dat ik al over de 5000 stappen zat voor die dag.

Toen ik over mijn teleurstelling vertelde tegen mijn baas vroeg hij of de instellingen van de stappenteller wel goed waren ingesteld. Wij stappen namelijk wel veel, maar vaak korte stukjes. Misschien werd dat niet meegeteld? Rond de middag paste ik dan ook de instellingen aan en zette die op het allergevoeligst. Toen zag ik de stappen zoooooo stijgen. ’s Avonds zat ik over de 14000 stappen. Doel ruim behaald dus. Maar misschien stond het toch iets te gevoelig. Dus ondertussen heb ik de instellingen weer aangepast naar gevoelig, maar niet te.

Het leuke aan de stappenteller vind ik dat hij elke dag vanzelf begint te tellen, dat hij grafiekjes geeft gedurende de dag, maar ook over de week, de maand en het jaar.

Binnen een paar dagen heb ik waarschijnlijk een idee van hoeveel stappen ik gemiddeld zet op een werkdag. Ik hoop dat dat zo rond de 10000 zal zitten. En zo niet wil ik gaan proberen om dat toch zo vaak mogelijk te halen. Misschien ga ik wel af en toe een avondwandelingetje doen als het mooi weer is.

Wie geïnteresseerd moest zijn in de applicatie. ’t Is deze. En hij is gratis.

8 thoughts on “735 Tita en een stappenteller

  1. Lijkt me heel leuk en ik denk dat ik ook serieus zou verschieten vanhet lage aantal stappen die ik zet; Maar soit, zo’n app, tegen dat ik daardoor zou mee kunnen werken; maar wel fijn om horen dat jij toch voldoende beweegt;

  2. Dan geraak ik zeker niet aan 10000 stappen aan mijne bureautje de hele dag.
    Wel een leuk iets zo te lezen, misschien moet ik het ook eens installeren, zomaar 🙂

  3. Ewel zeer interessant. Ik denk dat ik veel minder ga hebben als jij wat ook logisch is met mijn zittende job.
    Zeg heb jij geen endomondo voor je joggen? 🙂

  4. Bij mij stond hij standaard al op mijn smartphone. Ik vind het reuze handig, maar ik moet zeggen dat ik de 10.000 stappen alleen haal als ik ga shoppen. Door de week zit ik ergens rond de 4.000 stappen -ja ik zit gewoon op kantoor :P-

Geef een reactie

