736 Tita en goede voornemens (stand van zaken april)

Een beetje verlaat, want eigenlijk was ik het vergeten. Chance dat LJ wat gestructureerder is en ook zoiets doet waardoor mijn euro viel.

Een update van hoe het gaat met mijn goede voornemens voor 2014 dus.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

Ik heb mijn laatste gesprek ondertussen gehad bij de loopbaanbegeleiding. Er volgt enkel nog “nazorg”. Ik ben er ondertussen uit wat ik wil gaan doen en ben nu aan het uitzoeken hoe ik er kan geraken. De nieuwe job zal nog niet voor dit jaar zijn, de opleiding waarschijnlijk wel.

Belofte 2: een eigen stekje

Nog geen schot in de zaak. Ik lijk maar niets tegen te komen. Ik overweeg nu serieus om wat meer uit te wijken naar M., een voorstad van Antwerpen die aan een buurgemeente grenst. Niet mijn favoriete gemeente, maar ok qua ligging en opmerkelijk goedkoper om er iets te kopen. De Paps en de Mams daarentegen proberen mij nog steeds richting een huisje en dus zwaar verbouwproject te sturen, maar ikzelf heb daar totaal geen zin in. Een niet al te duur, gezellig appartementje met een balkonnetje graag.

Belofte 3: het suikerdieet

Hier zou ik weer heel graag aan beginnen. En liefst van al zelfs zonder pauzes in het weekend. Maar de zomer komt er aan, het ijsjesseizoen. Gevaarlijk!

Belofte 4: joggen

In april is er niet gejogd.

Belofte 5: plannen

Ook hier is niet veel van in huis gekomen in april.

Belofte 6: autorijden

Ik lijd echt aan uitstelitis, vrees ik.

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

Momenteel staat de teller op – 1,5 kg. Nog wel eventjes te gaan dus.

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

Doordat ik vakantie had las ik veel in april: 7 boeken.

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

Ook nog niet geboekt. Maar als het van mij afhangt gaat dit plan nog altijd door.

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets in april gedaan heb.

Voornemen 5: minder computeren

Ik heb wel meer gelezen en dus zal ik wel minder op de computer hebben gezeten. Maar ik heb het zelf niet zo opgemerkt, dus nog steeds te veel er achter gezeten.

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

Ik heb geen cadeautjes gegeven.

 

Hoog tijd om weer wat meer aandacht te geven aan al deze puntjes.

5 thoughts on “736 Tita en goede voornemens (stand van zaken april)

  1. Ik vind het idee van het appartementje niet slecht! Als je later de man van je leven tegen komt, kan je nog altijd samen iets kopen en het appt terug verkopen. Want een huis moet ook onderhouden worden, en al zeker als er een tuin bij is, en een huis zonder tuin is dan ook weer niets , als er later kinderen moesten komen…..; volg je hart.

  2. Gestructureerd, haha, ikke! Bij mij schuift het stiekem ook elke maand wat op 😉
    Bedoel je met M daar waar de eindhalte van de metro is?
    Mijn ouders wilden me ook naar een huis pushen, mijn vader gelooft nog steeds dat ik één dezer ga thuiskomen met het bericht dat we gaan verhuizen, waar denkt hij dat we het geld vandaan moeten halen misschien?? (“Dan moet ge maar minder op vakantie gaan” of zoiets onzinnigs zegt hij dan, dan nog het is echt afschuwelijk hoeveel een huis kost.) Ik ben héél content met ons appartement en van plan om er nog ettelijke jaren te blijven wonen! Als gij er u maar goed bij voelt he.
    Ah! Mag ik u op voornemen 6 tegenspreken! Ge stuurt namelijjk cadeautjes op per post in de vorm van hele fijne kaartjes 🙂 ennn look heb ik van jou gekregen, da’s ook een alternatief cadeautje he!
    Ook belofte 6: zullen we eens afspreken om samen te rijden. Enfin virtueel? We spreken een avond af waarop we allebei achter het stuur kruipen, gij daar en ik hier, en we rijden een half uurtje rond en daarna vertellen we mekaar hoe het ging! Slechter dan ik kunt ge het alleszins niet doen! 😉

Geef een reactie

