746 Tita en een familiefeestje

Eén van mijn tantes is in januari 60 geworden en gaf op de verkiezingsdag een feestje in haar tuin om dat te vieren. Het werd een gezellig feestje met lekker eten, veel te lekkere en veel te veel desserts (zoals gewoonlijk) en veel gelach en gepraat.

Ik genoot stilletjes van mijn metekind. Hij had de vorige nacht te weinig geslapen en ook die ochtend maar 1 uurtje. En op het feestje zag hij het helemaal niet meer zitten om te slapen. Maar door een powernapje van een kwartiertje en op tijd eten krijgen, bleef hij nog redelijk vrolijk. Hij heeft veel op de armen van zijn oma gezeten en op die van zijn groottante’s. En ik heb met hem gespeeld op een dekentje en kiekeboe-spelletjes gedaan.

Zowat de meest hilarische moment was die waarop mijn neef (zijn nonkel) hem eens moest pakken. Mijn neef voelde zich heel onwennig en had hem dan ook op een heel ongemakkelijke manier vast. Hij had al op voorhand gezegd dat mijn metekind altijd zo lelijk naar hem keek. En toen er traantjes aan te pas kwamen, gaf hij hem gauw aan mij. Uiteraard weende het metekind verder op mijn arm want hij was moe en wou zijn mama. De reactie van mijn neef was: “Wenen bij uw meter, dat is gene nieuwjaar, hè.” Maar dan kent hij de meter nog niet goed. 😉

Mijn tante (de oma van mijn metekind) is wel erg verknocht aan haar kleinzoon. Ze wil hem constant pakken. En ze geeft hem niet af. Het gevolg is dat ik gisteren helaas mijn metekind maar 2 keer heel kort heb kunnen pakken. Want telkens stond mijn tante daar weer om hem uit mijn handen te nemen. Jammer. Maar mijn tijd komt nog wel. En dan gaan we de zoo onveilig maken met ons tweetjes.

4 thoughts on “746 Tita en een familiefeestje

Geef een reactie

