760 Tita en fruit

Ik ben een zoetbekje. Ik eet doodgraag vuile snoep, koekjes, chocolade,…

Maar ik eet ook graag fruit. Ik durf zelfs zeggen dat er bijna geen enkele vrucht is die ik niet lust. Hoewel ik wel minder gek ben van meloenen (behalve watermeloen). En toch eet ik veel te weinig fruit. Want ik ben lui. Ik vind namelijk het schillen en snijden van fruit te veel werk. En ja, ik rol nu zelf met mijn ogen want ik vind dat zelf ook een heel belachelijke reden om geen fruit te eten. Zeker als je het lekker vindt.

En omdat ik het lekker vind en het veel gezonder is dan al die suikers heb ik me voorgenomen om van de maand juli een fruitmaand te maken. Ik wil elke dag minstens 1 stuk fruit eten. En nee, ik ga dat niet beperken tot elke dag een banaan (zowat de gemakkelijkst te pellen vrucht).

Overigens wil dit niet zeggen dat ik plots weer aan het suikerdieet ben. Nee, ik eet veel te graag ijsjes in de zomer. Maar als ik een stuk fruit eet, eet ik natuurlijk wel al 1 slecht ding minder.

6 thoughts on “760 Tita en fruit

  1. Er is toch ook veel fruit dat je niet hoeft te pellen? Kersen, aardbeien, pruimen?
    Of blauwe besjes of framboosjes door wat magere yoghurt gemengd?

    • Vreemd genoeg kom ik zelfs daar niet vaak aan. En blauwe besjes en frambozen hebben wij eigenlijk nooit in huis. Dat is ook duurder fruit, hè.

      • Ik heb de laatste tijd altijd aardbeien in huis. Prima als gezond laat-avond snackje of als je ’s middags een dipje hebt, ijskast openen en een paar aardbeitjes smullen 🙂

Geef een reactie

