767 Tita en haar 1e 5-2-week

Vorige week blogde ik over de 5-2-week. Een idee dat ik opdeed bij Jessie. Het leek me echt een goed idee om zo toch een aantal dingen te doen of laten waar ik moeite mee heb. Bij sommigen om er aan te beginnen, bij anderen dan weer om het vol te houden.

Mijn 1e 5-2-week was geen onverdeeld succes moet ik bekennen. Op maandagavond werd er effectief nog een beetje geklust. En de kaskesloze dinsdagavond was een makkie wegens een geweldig leuk etentje met fijne mensen. Maar op woensdag werd het moeilijker. Ik hield het op mijn voeding letten vol tot 16u, maar toen kreeg ik een onweerstaanbare goesting in zoetigheid. En ik ging overstag. Helaas. Wegens het toch wel warme weer skipte ik ook het joggen. Weer slechte punten dus. Op donderdag hield ik enkel de kaskesloze avond. Eentje waar ik wel ongelooflijk van genoot en die bevestigde dat ik dat echt wil volhouden. Mijn piano raakte ik totaal niet aan. En het joggen werd definitief van de agenda geschrapt.

Wel 1 positief punt. Op zaterdag was er niets op tv en babysitte ik bij de buren. ’s Middags was ik in een heerlijke chicklit begonnen en die heb ik dan maar gelijk uitgelezen. Ik heb ongeveer 5 uur aan 1 stuk (met korte onderbrekingen om kittens uit wasmanden met gestreken was te vissen/ de legoblokjes van tussen hun pootjes te prutsen/ ze uit kasten te plukken) doorgelezen. En toen was het 1u ’s nachts en was mijn boek uit. Een extra kaskesloze avond dus. Hoewel ik na het boek nog een half uurtje op de tablet heb gezeten, maar dat had ik gedurende de avond al ruim gecompenseerd. Het lekker liggen lezen deed me trouwens ongelooflijk deugd. Ik wil meer van die avonden.

Voor deze week heb ik besloten dat ik het joggen ga laten wegens het slechte weer. En het op mijn voeding letten zal waarschijnlijk niet lukken, maar ik ga gewoon al proberen om mijn kasten niet vol lekkers te steken. Misschien helpt dat een klein beetje.

Verder hou ik op maandag en woensdag klusjesdag, op dinsdag en vrijdag pianodag en op dinsdag en donderdag kaskesloze avond.

2 thoughts on “767 Tita en haar 1e 5-2-week

  1. Misschien waren het wat teveel “nieuwe” dingen? Als ik goed tel, zijn het vijf nieuwe dingen maal die elk 2x toepassen, dan moet je al echt elke dag 1 à 2 dingen doen om er te geraken en dat is – denk ik – wat teveel verandering ineens (zou het voor mij toch zijn 😉
    En kasten niet vol steken is inderdaad een belangrijke! Bij mij heeft dat toch al veel geholpen in het afvallen (en gaat het hopelijk nog helpen, want er mag nog veel af 🙂

  2. Ik sluit me aan bij Hi-ke, je kan beter langzaam opbouwen, jezelf ineens zoveel tegelijk opleggen is misschien idd trop. En het weer als excuus gebruiken om niet te gaan joggen, foei!!! Hoewel het bij mij ook de reden is dat ik afgelopen week amper gewandeld heb 😦 😦 😦 maar ben wel flink gaan lopen, deze morgen in de mist, was wel zalig!

Geef een reactie

