771 Tita en lipstick

Ik ben niet zo’n schminkpop. Hoewel ik nooit de deur uitga zonder mascara en een lijntje onder mijn oog. Maar ik ben te lui om elke ochtend mijn gezicht dicht te plamuren. Ik heb daar gewoonweg het geduld niet voor. En ik ben daar ook niet handig genoeg in. Zelfs als ik mij wat meer opmaak gaat het niet verder dan wat naturelle kleuren qua oogschaduw of wat eyeliner.

Lippenstift vind ik altijd heel mooi staan. Bij een ander. Knalrode lippen vind ik echt heel mooi. Maar ik vind het te opvallend voor mezelf. Bovendien hou ik niet van de textuur van lippenstift. Meestal droogt het mijn lippen uit. En bovendien is het er ook weer snel af als je iets eet of drinkt. En lippenstiftvlekken op glazen en zo vind ik er ook niet zo netjes uitzien. Met lipgloss heb ik meestal ook een probleem. Te plakkerig, te zoet qua smaak, te glanzend. En ook die verdwijnt snel als je iets nuttigt. En ik ben te lui om dat meerdere keren per dag bij te werken.

Maar aan de andere kant zie ik dan die lippenstiften en lipglossen liggen in de winkel en steken ze wel ongelooflijk mijn ogen uit. Want ik vind dat dus echt mooi. En vooral de felle kleuren. Alleen ben ik zelf niet zo’n durfal en kies ik dus meestal voor neutrale kleuren. En ik heb er dus ook niet veel omdat ik het dus eigenlijk niet zo graag draag wegens te plakkerig of te droog.

Vorig jaar had Catrice een lippenstift die wel meer verzorgde. Ik kocht er eentje in een neutrale kleur en heb die veel gedragen. En ik heb nog altijd spijt dat ik hem niet ben bij gaan kopen, want het was waarschijnlijk een limited edition.

Enkele weken geleden dwaalde ik weer eens door het Kruidvat en toen kwam ik deze lipgloss van Essence tegen. XXXL longlasting lipgloss met een mat effect. Ik koos de soft nude versie en probeerde hem thuis meteen uit. Eerst waren mijn lippen inderdaad plakkerig maar algauw trok de lipgloss in mijn lippen en was ik van dat plakkerige gevoel verlost. Ik voelde daarna niet eens meer dat ik iets op mijn lippen had gedaan. Ik dronk de uren daarna een glas water en at een koek. En nog steeds zat de kleur op mijn lippen. Na een volwaardige maaltijd was de kleur dan weer wel verdwenen, maar je kan ook niet alles verwachten natuurlijk.

2014-07-02 20.30.13

 

Op de foto blinkt hij trouwens nog een beetje maar dat effect verdwijnt al gauw. Ik vind de kleur in ieder geval heel mooi.

Omdat ik rood zo’n geweldig mooie kleur vind, kocht ik hem later ook in silky red.

2014-07-01 17.37.41

 

Geen geweldige foto, maar ik vind de kleur wel heel mooi. Alleen ontbreekt het me nog aan de moed om hem ook echt te dragen. Misschien moet ik eens oefenen op vakantie. 😉

6 thoughts on “771 Tita en lipstick

  1. Wauw die eerste is heel mooi, naturel en toch mooi glazend, I like!
    Ik heb verder geen verstand van make up en al zeker niet van lippenstift. De rode kleur vind ik héél mooi en inderdaad als je eraan wil wennen kan je hem eerst thuis dragen of idd op reis 🙂

  2. Ik vind rode lippen ook mooi! Het tovert precies een lach op je gezicht. Maar ik moet ook eens investeren in een “goeie lippenstift”, eentje zoals jij nu gekocht heb. Maar ik vind meer dan 20 euro echt wel heel veel. ik ga eens moeten te rade bij je komen! 😉

  3. Ik ben gek van lipstick en maak er steeds vaker gebruik van, knalrood of heftig roze me like, alleen het bijschilderen vraagt tijd en energie ik geef het toe, daarom is lipgloss geweldig, je veegt een beetje bij en klaar, hoeft niet zo nauwkeurig en je lippen hebben toch een beetje kleur,….

  4. Ik snap je laatste zin niet echt? Moed om het te dragen? Waarom zou je daar moed voor moeten hebben? Er zijn zoveel vrouwen die lippenstift dragen en zeker die lichte lipgloss, die valt niet op en staat je echt mooi.

Geef een reactie

