779 Tita en fietsen langs het water

Ik begon mijn vakantie gisteren al meteen met 1 van de grootste puntjes op mijn vakantieactiviteitenlijst. Ik had namelijk mijn nonkel al heel lang beloofd dat ik nog eens met hem zou gaan fietsen. Gelukkig bleek de bestemming die ik koos 1 van zijn favoriete plekjes te zijn om naar toe te fietsen: de bocht van Bath (NL).

Voor vertrek laadde ik de noodzakelijkste spulletjes uit mijn handtas over in een heuptasje zodat ik niet te veel moest meesleuren. En om me wat te verfrissen tijdens de hitte nam ik ook dit mee:

2014-07-20 17.17.35

 

De tante (die uiteindelijk ook mee ging) moest er om lachen, maar ze vond het wel geen slecht idee. Veel hebben we hem niet gebruikt, maar die paar keer deed het toch deugd.

Op weg naar het huis van Nonkel en Tante kwam ik trouwens zo’n klein autootje tegen dat maar 45km/u mag rijden. Ik vond de nummerplaat wel goed gevonden.

2014-07-20 10.10.58

En hop, weg waren wij. Eerst nog een stuk door onze hometown. Op een gegeven moment passeerde er een auto. Die vroeg doodleuk of we niet een beetje opzij konden gaan. Terwijl wij achter elkaar mooi aan de kant fietsten.

We fietsten meer en meer richting de haven en passeerden BASF. Lelijk toch ze, zo’n fabriek.

2014-07-20 11.35.26

Ik had trouwens lang getwijfeld wat ik zou aandoen voor zo’n fietstocht. Als het begint te regenen (en ze hadden een beetje regen voorspeld) en je hebt een lange broek aan, moet je daar ofwel een regenbroek over aandoen (te warm met deze hitte) of je broek helemaal nat laten regenen en dat plakt zo aan je benen. Uiteindelijk ging ik voor een kort, stretch kleedje. Dat eigenlijk wel veel omhoog kroop, maar dat verder wel praktisch was.

2014-07-20 11.33.51

 

Trouwens een kleedje dat ik hier in België eigenlijk nooit draag omdat de stof eigenlijk al te veel afgebleekt is. Maar voor zo’n fietstocht of voor op reis kan het nog wel, vind ik.

Even later vertelde mijn nonkel mij een verhaal over een plek waar we passeerden. Dat hij daar eens ging fietsen en naar links ging omdat daar zo veel auto’s stonden en daar waarschijnlijk dan wel iets te doen was. Toen hij de dijk overging bleek het een soort van naakstrand voor homo’s te zijn die zich geweldig met elkaar amuseerden in allerlei standjes. 😉

Eindelijk kwamen we aan het water.

2014-07-20 11.48.23

We fietsten een heel eind over dat paadje op de foto naast het water. Zalig! Water heeft altijd zo’n rustgevende invloed. Ik kan daar naar blijven kijken. In de voormiddag was het trouwens redelijk bewolkt, maar dat maakte wel dat de lucht echt prachtig was.

En toen arriveerden we aan de bocht van Bath. Mooi, hè.

2014-07-20 12.02.35

 

Eigenlijk vond ik het toch ietsje minder indrukwekkend dan ik dacht. Er passeerden ook geen gigantische schepen en ze kwamen ook niet zo dichtbij als de vorige keer dat ik er was. Maar ik heb toch een paar mooie boten kunnen fotograferen.

2014-07-20 13.11.46

2014-07-20 13.11.39

2014-07-20 13.04.30

Nonkel vertelde trouwens dat hij daar ook eens is gaan kijken toen het grootste containerschip van Europa arriveerde in Antwerpen. Van ver leek het net of er een gigantisch appartementsgebouw kwam aangevaren.

Ook deze foto’s wil ik jullie niet onthouden.

2014-07-20 12.03.14

2014-07-20 12.03.21

Na de lunch en het boten spotten, fietsten we nog verder naar Bergen op Zoom. Gewoon, omdat we nog konden en nog tijd hadden. Maar daar trok ik geen foto’s meer van.

De dag eindigde met een roodverbrande huid (echt pijnlijk: ik ben de hele nacht wakker geworden telkens ik op mijn rug belandde) en zadelpijn. Maar ook met lekker eten en fijn gezelschap.

 

5 thoughts on “779 Tita en fietsen langs het water

    • 77 km. Op het einde heb ik effe mijn tante haar elektrische fiets geleend om eens voluit te gaan. De motor slaagt wel af van zodra je 25km/u fietst, maar dat gaf een goede start om voluit te gaan: ik heb eventjes 35km/u gefietst.

    • Lijkt me inderdaad ook wel leuk. Maar ik denk dat je dan best vooraf wat traint. Want mijn achterste doet er nog zeer van. Ik zou vandaag echt geen volgende fietstocht hebben kunnen maken. 😉

  1. Lol, ik ben daar mss een uitzondering in, maar ik vind fabrieken prachtig! Hoe dat helemaal in elkaar zit, zo’n grote fabrieken zijn altijd een heel knap staaltje ingenieurschap. Moest ik niet in de IT zitten, dan zou ik voor ingenieur gaan studeren denk ik 🙂

Geef een reactie

