781 Tita en een beetje van alles

Na maandag klus- en leesdag, volgde gisteren een leuke dag. Ik bracht een bezoekje aan Silke en haar schattige zoontje Jules. Hij is echt om op te vreten. ’t Was trouwens heel leuk om Silke terug te zien. Sommige mensen kan je maar zelden zien. Maar toch. Telkens je ze tegenkomt, komt het gesprek quasi vanzelf op gang en kan je blijven babbelen. Geweldig leuk!

Een paar dagen ervoor had ik bedacht dat ik met de fiets zou gaan. Wilrijk is weliswaar een eindje fietsen, maar ik zag het wel zitten. Tot de befaamde fietstocht van zondag. Toen deden mijn billen toch wel heel veel pijn. Dus ik twijfelde. Maar dinsdagochtend besloot ik wel degelijk voor de fiets te gaan. De zadelpijn was over en ik zag het niet echt zitten om met dat weer op een warme bus en tram te zitten.

Het was een heerlijk fietstochtje, langs de fietsostrade, door het Rivierenhof en door het Nachtegalenpark. Op de terugweg kocht ik nog een leuk blauw rokje dat gelijk mee op reis mag. En toen fietste ik verder naar huis, deed blijkbaar een hond schrikken en die hapte toe. Een paar grote gaten in mijn kleedje. Maar gelukkig geen lichamelijke schade (ik zag even mijn vakantie in rook opgaan). De schade werd terugbetaald. En heel misschien is mijn kleedje nog een beetje te redden door het in te korten (het was eigenlijk wel wat te lang). En anders kan ik nog altijd een extra kleedje kopen.

Gisterenavond deed ik mijn gigantische strijk van 2,5 uur. En daarna ruimde ik nog wat op, maar toen was mijn pijp eigenlijk uit. Ik plofte met een ijsje en mijn boek in de zetel. Vooral in de hoop om dat boek uit te krijgen voor vertrek. Op de moment dat ik dit schrijf heb ik nog een 60 pagina’s te gaan. Dat wordt nachtbraken dus. 😉

Vandaag ruimde ik verder op, stofzuigde en poetste ik. Ik was net op tijd klaar voordat mijn ouders rond de middag thuiskwamen. In de loop van de middag pakte ik al mijn spullen bijeen voor mijn valies, deed ik nog wat boodschappen, printte ik mijn tickets af,… Ik ben vast iets vergeten in mijn valies te stoppen. Maar daar kom ik in Kopenhagen wel achter.

Mijn reisvoorbereiding is er niet meer van gekomen, maar zoals Christa al zei kan ik me daar op het vliegtuig (en de trein) ook nog mee bezig houden. En nu ga ik nog even verder mijn best doen om nog wat blogjes voor jullie klaar te zetten zodat jullie me niet te veel moeten missen. 😉 Overigens heb ik internet op vakantie. Dus het kan wel zijn dat ik wel reageer op reacties of dat ik eens op facebook of twitter verschijn. Maar ik ga proberen niet te veel mijn feedreader leeg te lezen. Ik heb namelijk boeken mee als entertainment.

Zwaai, zwaai!

 

8 thoughts on “781 Tita en een beetje van alles

  1. Het gevoel was geheel wederzijds! We moeten snel terug afspreken en er deze keer niet zoveel tijd tussenlaten he! Heel veel plezier in Kopenhagen!

Geef een reactie

