797 Tita en haar leeslijst voor augustus

Bij Kathleen zag ik een leuk vlogje over haar leeslijst voor augustus. Mij leek het ook wel leuk om elke maand zo’n lijst te maken, weliswaar niet in een vlogje want dat durf ik niet en wil ik niet wegens de anonimiteit van mijn blog. Ik weet weliswaar niet of ik mij aan die lijst zal houden, want vaak kies ik een boek naar gelang mijn gemoedstoestand, maar het leek me wel leuk. Ik lees overigens enkel in het Nederlands.

Vermits we al niet meer aan het begin van de maand augustus zijn (helaas), heb ik al een paar boeken gelezen:

* Astrid Harrewijn: Luchtkussen
* Astrid Harrewijn: Prinses in de polder
* Suzanne Collins: De Hongerspelen: Vlammen (het 1e deel van De Hongerspelen)

De 1e 2 boeken zijn echte chicklit. Als puber las ik dat vaak en graag maar ondertussen was ik het ontgroeid. Maar een paar weken geleden ontdekte ik toch weer een paar leuke chicklitauteurs: Astrid Harrewijn en Gillian King. En nu vind ik het toch weer even leuk om chicklit te lezen. Lekker ontspannend.

Over De Hongerspelen twijfelde ik lang of ik ze wel zou lezen. Eigenlijk is het een beetje fantasy en fantasy is normaal niet zo mijn ding. Ik overwoog al lang om ze eens mee te nemen uit de bibliotheek, maar het kwam er telkens niet van. En toen lag er vlak voor ik op vakantie vertrok ineens een dwarsligger in de winkel met de 3 boeken in. Dus toen heb ik toch maar besloten om het te kopen. Ondertussen las ik dus het 1e boek er uit.

Nog te lezen in augustus:

* Jean M. Auel: Het lied van de grotten
Ik las enkele jaren geleden de 1e 5 boeken van de reeks “De aardkinderen” na elkaar en vond ze fantastisch. Boek 6 kwam pas een paar jaar later uit. Ik nam mij toen voor om eerst de andere 5 boeken te herlezen, maar uiteraard komt dat er maar niet van. Er is nog zo veel dat ik wil lezen. Toen ik vlak voor ik op vakantie vertrok op zoek was naar boeken om te lezen op reis, kwam ik hem tegen. En toen heb ik hem gelijk klaargelegd voor tijdens mijn laatste 2 weken vakantie. Het is namelijk een turf van meer dan 750 bladzijden. Nogal moeilijk om mee te nemen in mijn handtas voor tijdens mijn middagpauze op het werk. Dus ik heb me voorgenomen dat ik er lekker in de zetel van mag genieten. Ondertussen ben ik er al in begonnen en vanaf het 1e hoofdstuk was het al meteen genieten. Het boek (of de hele reeks) speelt zich af in de prehistorie gaat over Ayla, een meisje afkomstig uit een stam waar ze ooit uit verstoten is omdat ze “anders” is. Ze heeft zichzelf weten te redden, heeft rondgereisd van stam naar stam, heeft dieren opgeleid zoals een paard, een leeuw en een wolf en is uiteindelijk de man van haar dromen tegengekomen. Samen met hem en hun dochtertje woont ze nu in zijn stam. Het is echt prachtig!

* Martine Wolfaert: Sterven is klote maar jullie koffie is lekker
Een boek geschreven door een verpleegkundige van het palliatief hospice Coda waar mijn Lieve Bomma is overleden vorig jaar.

* Toon Tellegen: Het lot van de kikker
Ik ben gek van de dunne boekjes met korte dierenverhaaltjes van Toon Tellegen. Het zijn net sprookjes. En het is poëzie.

Daarna weet ik het even nog niet. Het kan zijn dat ik over “Het lied van de grotten” 2 weken doe omdat het zo dik is. Dan zal de maand om zijn na het lezen van die andere 2 boeken. Ik heb nog een paar boeken liggen van de bibliotheek die de 22e binnen moeten gebracht worden en ik weet dus dat ik die niet meer zal kunnen lezen. Misschien begin ik daarna in een boek uit mijn eigen boekenkast. En anders ben ik waarschijnlijk al weer een nieuwe stapel leesvoer gaan halen in de bibliotheek. Ik heb me wel voorgenomen om de komende maanden telkens 2 boeken per maand te lezen uit mijn eigen kast. Kwestie van de “te lezen”-stapel wat te verkleinen.

4 thoughts on “797 Tita en haar leeslijst voor augustus

  1. Oeh! Ik heb onlangs ook nog een keer een écht chicklitboek gelezen: Mag ik je nummer even? van Sophie Kinsella (de queen van de chicklit). En ik moet zeggen, ik heb eigenlijk keihard genoten van dat boek, dus moest je nog nood hebben aan een shot chicklit, dan is dat zeker een aanrader.

  2. Oew, wat een spoiler over De Aardkinderen 🙂 Ik ben gestrand in boek 3 denk ik, toen werd het me allemaal te melig. En ook te gedetailleerd over kruiden en zo. Eigenlijk is het chicklit maar dan in de prehistorie. Enfin. Ik heb er nog liggen van de reeks denk ik, misschien dat ik er ooit toe kom en anders buiten, want zoals je zegt we moeten nog zoveel lezen 🙂

Geef een reactie

