799 Tita en bellen blazen

Toon Hermans: “Er moeten mensen zijn die bellen blazen. Die zich kinderlijk verbazen over iets dat barst van mooïgheid.”

Bellen blazen. Ik blijf dat iets machtig moois vinden. Die kleuren, die vormen. Zo fascinerend.

Als er kindjes geboren worden in mijn omgeving geef ik vaak zo’n bellenblazer cadeau aan het broertje of zusje. Goedkoop, maar zo leuk om mee te spelen.

Een paar jaar geleden kocht ik er ook eens een paar voor mijn buurkindjes. Zo’n soort zwaarden. En ik kocht er eentje extra. Voor mezelf. Dat ligt hier nog altijd op mijn vensterbank. En af en toe pak ik dat vast en sta ik een paar minuten bellen te blazen. Om de één of andere reden heeft De Mams altijd door waar die bellen vandaan komen. 😉

Op vakantie in Stockholm zag ik de laatste avond ook bellen zweven. Bleek dat er een man op een terras bellen stond te blazen. Ik was zo blij dat er ook eens een andere volwassene dat leuk blijkt te vinden.

 

 

5 thoughts on “799 Tita en bellen blazen

  1. Oh, ik doe dat ook nog! Bij de geboorte van een kindje van vrienden, stonden er bij de doopsuiker ook bellenblazers. Ik heb er gewoon zo eentje genomen, al reageerden die vrienden wel van “ah, wij dachten dat de volwassenen doopsuiker zouden nemen en de kindjes een bellenblazer”. Tja, dan ben ik maar een kindje 😉

Geef een reactie

