805 Tita en terug tijd voor de 5-2-regel

Begin juli nam ik me voor om volgens de 5-2-regel me toch aan wat dingen te houden die ik belangrijk vind maar die me moeite kosten. 5 dagen in de week dus “gewoon” leven en op 2 dagen mijn gewoontes aanpassen. Enfin, niet alles op die 2 enkele dagen. Voor elke gewoonte die ik wil inlassen kies ik gewoon 2 dagen in de week en zo verdeel ik die gewoontes eigenlijk over de hele week en voelt het minder als een “opdracht”. En de bedoeling is dat ik ga merken dat het me vooral deugd doet en dat het op de duur niet meer als een “opdracht” aanvoelt.

De puntjes die toen al op mijn lijstje stonden:

– 2 dagen per week joggen
– 2 dagen per week op mijn voeding letten
– 2 avonden per week tv-loos en computerloos (en tablet enkel voor nuttige en dringende zaken) doorbrengen oftewel kaskesloze avonden (altijd na 20u)
– 2 dagen per week klusjes doen en opruimen
– 2 dagen per week piano spelen (vermits vaker er toch meestal niet van komt)

De voorbije maandag heb ik nog niets van dit allemaal gedaan. Dus deze week worden de “nieuwe gewoontes” verdeeld over 6 dagen.

* Dinsdag: joggen – kaskesloze avond – klusjes – op mijn voeding letten
* Woensdag: piano spelen
* Donderdag: op mijn voeding letten – piano spelen
* Vrijdag: joggen – kaskesloze avond
* Zaterdag: geen “opdrachten” wegens een zware werkdag
* Zondag: klusjes

En nu hopen dat die “opdrachten” binnenkort al als leuk aanvoelen. Zelfs de gedane klusjes kunnen een voldaan gevoel geven eens ze zijn afgevinkt.

3 thoughts on “805 Tita en terug tijd voor de 5-2-regel

  1. Ja idd sluit me bij Bie aan, je moet de fun erin gaan vinden. Ik vind het eigenlijk wel een goede verdeling want ik merk dat ikzelf eerder de neiging heb om finaal door te slaan en bijvoorbeeld 24/7 met bijvoorbeeld gezond eten bezig te zijn.

Geef een reactie

