811 Tita en goede voornemens (stand van zaken augustus)

In augustus had ik nog 2 weken vakantie, dan een werkweek en dan was ik een week ziek. Eens zien wat zo’n “gekke” maand doet met goede voornemens.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

 

De loopbaanbegeleiding volgde ik dus al de 1e helft van dit jaar. Momenteel bestaat er serieuze twijfel over de job. Ik heb 1 sollicitatie verzonden. En verder hou ik de VDAB-website in de gaten. Maar momenteel zijn er bitter weinig jobs te vinden waarvoor ik aan de eisen voldoe.

Belofte 2: een eigen stekje

 

Ik ben tijdens mijn vakantie nog gaan kijken naar een huisje. Er valt op zich iets van te maken. Maar de tuin is te groot en ze vragen er te veel voor. Bovendien blijf ik schrik hebben voor het budget en heb ik het moeilijk met de Paps zijn zotte plannen die niet helemaal in mijn ideeën passen. Maar er wordt dus nog steeds gezocht.

Belofte 3: het suikerdieet

 

Oeps!

Belofte 4: joggen

 

Tijdens mijn vakantie heb ik het duiveltje op mijn schouder compleet genegeerd. Ik nam me voor om vanaf mijn 1e werkweek weer 2 keer per week te gaan lopen. En ik heb dat ook effectief 1 keer gedaan. Op de dag waarop ik eigenlijk voor de 2e keer zou gaan had ik plots keel pijn en heb ik het maar gelaten. En de volgende dag was ik echt ziek. Dus nu wordt er pas weer gejogd wanneer ik volledig ben uitgehoest. Hopelijk in week 2 van september.

Belofte 5: plannen

 

Ik ben heel goed bezig dezer dagen op gebied van het plannen van mijn blogposten. Ik wou echt een paar vaste rubriekjes bedenken en tussendoor uiteraard ook nog plek hebben voor postjes van het moment zelf. En als ik mijn schema voor de maand september zie dan ziet dat er goed uit. Verder viel er in augustus niet veel te plannen, vermits ik maar 1 werkweek had en er nog niet veel extra activiteiten zijn wegens nog zomervakantie. Binnenkort zal dat wel weer serieus toenemen. Ik hou mijn hart vast, maar ik ga mijn best doen. En ondertussen ben ik wel weer gestart met een notaboekje bij te houden om alles wat te proberen in goede banen te leiden.

Belofte 6: autorijden

 

Ik verdien een schop onder mijn kont! Echt! En dat terwijl ik eigenlijk zou moeten kunnen autorijden voor die job waar ik voor gesolliciteerd heb. Ik ga dat hier echt eens moeten inplannen. En echt: voor het einde van 2014 wil ik weer achter het stuur hebben gezeten. En ja, in een rijdende auto.

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

 

Ik was ongeveer 2 kg kwijt voor de zomervakantie. Toen vertrokken mijn ouders op vakantie en at ik heel ongezond. En toen vertrok ik op reis en at ik heel onregelmatig en snoepte ik te veel. Na mijn reisje waren die 2 kg er dus weer bij. En de laatste 2 weken van mijn vakantie kreeg ik ze er ook niet meer af. Ik nam mij voor om terug op mijn eten te gaan letten zodra ik weer moest gaan werken, maar echt geweldig lukte dat niet. En toen werd ik ziek en vlogen de kilo’s er plots af: ongeveer – 3 kg. Maar ik vrees dat ik mezelf iets wijsmaak als ik zweer dat die er af gaan blijven.

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

 

Dankzij de vakantie, dankzij het feit dat ik in een leesmood ben de laatste tijd en dankzij een week ziekteverlof en moeten rusten staat de teller op een zeer positief cijfer. Momenteel heb ik al 49 boeken uitgelezen. Daarvan las ik er 10 in augustus en 4 zelfs op 4 dagen tijd de afgelopen week tijdens mijn ziekteverlof. Een gemiddelde van meer dan 2 per week dus. Jeuj! Nog 3 boeken te gaan en dan heb ik mijn doel bereikt.

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

 

Check!!! En ik heb er ontzettend van genoten!

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

 

Haken heb ik niet gedaan. Maar ik heb wel een mandala ingekleurd, flesjes versierd met masking tape, theelichtglaasjes gepimpt met ballonnen en mijn groene kast gedecoreerd. En ik heb al ideetjes voor september.

Voornemen 5: minder computeren

 

Op reis had ik geen computer bij, wel mijn tablet. En ik moet bekennen dat ik daar wel altijd facebook en twitter op checkte. En feedly. En kort voor mijn vertrek ontdekte ik online Rummikub. Dus ja, ik heb daar wel wat mee bezig geweest. Maar ik heb hem ook regelmatig bewust uitgezet en genoten van een goed boek. Sinds ik terug thuis ben zit ik wel weer veel achter de computer. Ik hield maar 1 kaskesloze avond tijdens mijn 1e werkweek. En tijdens mijn week ziek zijn was ik eigenlijk blij dat ik die computer had om mij wat rustig bezig te houden. Maar vanaf deze maand worden die 2 kaskesloze avonden per week echt een feit.

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

 

Ik gaf wel cadeautjes, maar geen alternatieve. Het metekind kreeg 2 heel leuke bordjes om zijn boterhammetjes uit te eten binnen een paar maanden. Ik kon die echt niet laten liggen in Stockholm. En voor de Mams bracht ik een houten pinguïn mee voor moederdag. Van die cadeautjes toon ik nog wel eens een foto in een postje met alle dingen die ik kocht in Stockholm.

 

Over het algemeen vind ik het nog wel meevallen deze maand. Aan de meeste projecten werd gewerkt.

3 thoughts on “811 Tita en goede voornemens (stand van zaken augustus)

  1. Ik sluit mij aan bij Joyce!
    En dat gewichtsverlies: meestal komt dat er inderdaad snel weer terug bij als de reden ziekte was, maar – kwestie van je toch wat hoop te geven – ik ben in maart 3,5kg kwijtgeraakt door ziekte en uiteindelijk is dat de start geworden van nog meer gewichtsverlies. Gelukkig niet door nog meer ziekte, maar door dan toch het knopje te kunnen omdraaien en meer te bewegen en minder te snoepen (ik had immers ruim een maand geen zin gehad in snoep). En zo is er 9kg afgeraakt! Al is er ondertussen weeral een kg bij en moet ik moet mij dringend herpakken voor dat weer meer wordt.

  2. Ja, goed bezig!!
    Ik probeer mezelf ook te motiveren om auto te rijden, ik doe het nog altijd niet graag (soms wel, maar echt zelden eigenlijk), gelukkig is er het lief dat mij af en toe een schop onder mijn kont geeft, en de dreiging van mijn voorlopig rijbewijs dat over minder dan een jaar vervalt. Eens ik het rijbewijs heb, vermoed ik dat ook niet meer zo vaak achter het stuur zal kruipen….

Geef een reactie

