813 Tita en vreemde dromen

Zaterdag op zondagnacht had ik 2 vreemde dromen. Dromen die ik me zelfs nog (deels) kan herinneren en dat gebeurt eigenlijk niet vaak.

In de 1e liep ik een trap af, gevolgd door mijn nicht en alle koorleden van een koor waar ik blijkbaar lid van was. We liepen de trap af en kwamen aan een bocht naar rechts. Met mijn rechterhand had ik de leuning vast en in de bocht sla ik speels op het hoofd van mijn (overigens in real life overleden) Lieve Bompa die daar voorover gebogen zat. Hij keek op, lachend, en ik schrok me rot. Ook mijn nicht verschoot en vroeg wat ik nu weer deed. En toen werd ik wakker.

In de volgende droom moest ik blijkbaar optreden met een koor waar ik lid van was. Met een band als begeleiding en in die band speelde J. Maar af en toe moest hij niet meespelen en dan kwam hij voor het podium zitten en dan veranderde hij plots in mijn schoonbroer (net diegene die in real life niets met muziek heeft). Even later moesten we optreden en kwamen we tot de conclusie dat de zon in onze ogen zou schijnen. Dus ik besloot om 10 minuten voor het optreden nog mijn zonnebril te gaan halen. Die bleek ik te zijn vergeten in een ziekenhuis. Geen idee overigens wat ik voordien in dat ziekenhuis zou hebben gedaan. Ik nam mijn fiets en in mijn droom fietste ik een heel parcours naar dat ziekenhuis waarbij ik verschillende keren verkeerd fietste. Uiteindelijk kwam ik er aan en vond ik mijn zonnebril. Toen fietste ik terug en kwam uiteraard pas na het optreden weer aan op de plaats waar het concert doorging. En toen werd ik weer met een heel vreemd gevoel wakker.

Soms vraag ik me toch af of dromen je iets willen vertellen.

4 thoughts on “813 Tita en vreemde dromen

  1. Ik heb vannacht gedroomd dat ik op een avond mijn ideale man had gevonden, maar ook stomdronken was en gekke dingen op FB had gepost. Blijkbaar wil mijn onderbewustzijn dus: liefde, drank en sociale media.

  2. Weet je wat je eens zou moeten doen? Een keertje zo een dromen verklaring site opzoeken. Zo had ik vannacht een proefexamen karate en stond ik in de verkeerde ruimte en moest ik over een galerij naar een andere kamer rennen waar Leah was. Alleen toen ik rende zat er ineens allemaal tape op mijn benen. Nou staat dat rennen wat moeizaam gaat voor gebrek aan zelfvertrouwen en het examen dat ik het gevoel heb voor het blok te staan. Boeiend toch?

Geef een reactie

