829 Tita en haar blog

Vorige week las ik het blogboek van Lilith/Kelly uit. Een echte aanrader: het leest vlot en staat bomvol supertips. Ik heb er echt veel uit geleerd. En het stemde me tot nadenken over wat ik met mijn blog wil doen.

Allereerst blijft dit een blog over mijn persoonlijke leven. Ik moet hier af en toe mijn verhaal kwijt. Maar ik vertel ook aan de hand van tags, lijstjes,… over persoonlijke dingen uit mijn leven en mijn interesses. Ik geef ook af en toe mijn mening over dingen die ik tegenkom op het internet, op straat, in het dagelijkse leven,…

Ik vind het geweldig leuk om dagelijks een post op mijn blog te laten verschijnen. En ja, dat betekent dat ik er vaak al een paar moet schrijven tijdens het weekend. Maar dat vind ik niet erg. Bloggen is namelijk een heel leuke tijdsbesteding. En af en toe lukt het me toch niet om dagelijks te posten. Of zitten er zelfs een paar weken tussen. Dat is dan jammer. Maar ik kom altijd weer terug.

Ik hoef geen geld te verdienen met mijn blog. Ik onderneem dan ook niets om dat te proberen. Ik vind namelijk dat ik dan meer werk steek in het zorgen dat ik er iets mee kan verdienen dan in de fun van het bloggen zelf.

Ik ben nog nooit benaderd om een review te schrijven, iets uit te testen of iets weg te geven. Ja, ik zou dat wel eens leuk vinden. Voorstellen zijn dus welkom. Maar het is geen must. Zoals ik hierboven al schreef: het plezier van het bloggen is mijn belangrijkste doel.

Ja, ik krijg graag lezers over de vloer. Lurkers en mensen die reageren. Maar ik ben eigenlijk weinig bezig met mijn statistieken. Hoewel ik daar binnenkort toch eens over ga bloggen. Toch wil ik proberen om wat meer lezers naar mijn titatastisch hoekje te lokken. Ik gebruikte voorheen geen categorieën en geen tags. Sinds kort doe ik dat wel. Ik ben eens benieuwd of ik dat ga merken aan mijn bezoekersaantallen. Bovendien ben ik ook van plan om de link naar mijn blogpost van de dag ook op twitter te gaan delen. Wie mij trouwens wil volgen op twitter: @titatastisch1.

Mijn blog is op zich geen fotoblog. Hoewel ik af en toe wel foto’s gebruik. Als ik er eens de tijd voor vind wil ik me eens oefenen in het bewerken van mijn foto’s zodat ze wat mooier op mijn blog terecht komen. Maar een goede fotografe word ik waarschijnlijk nooit.

En verder is dit blog gewoon ik. Zoals het altijd was, zal het waarschijnlijk ook altijd blijven.

 

 

8 thoughts on “829 Tita en haar blog

  1. Ik volg. Je blog en je twitteraccount. Maar wel terugvolgen op Twitter, anders kan je mijn reacties niet lezen, om ‘veiligheidsredenen’ moet ik met een slotje werken 🙂

  2. Ik kan niet bloggen vooraf, omdat mijn schrijfsels heel momentgebonden zijn. Schrijven kan ik enkel spontaan. ik denk er ook niet bij na, hoeveel mensen het lezen, wie het leest, hoewel ik ook wel gevleid ben als ik zie dat er veel lezers geweest zijn. Ik ben dus toch wel een beetje ijdel. Ik moet eerlijk zijn, sinds Kelly zo veel reclame maakt op haar blog, vind ik haar blog veel minder leuk. Ik weet dan niet goed meer, of het nu Kelly zelf is of iets met zachte dwang geschreven. Dat is misschien ook één van de redenen dat ik haar boek niet koop. Ik heb haar altijd graag gelezen. Maar ik blijf toch lekker bloggen op de manier waar ik zelf zin heb. Ik voel ook niet meer de drang om elke dag te bloggen. Ik heb momenteel te veel andere dingen te doen. Fijn weekend, en blijf maar lekker bloggen, (zonder reclame) ;), ik blijf wel lezen!

  3. Wel ik heb het boek ook gekocht en er staan hele praktische tips in, dat op voorhand bloggen daar was ik al met begonnen omdat het me anders niet lukt om dagelijks te posten. Ook haar ideeën om ideeën op te doen zijn goed. En ik ga ook me eens bezighouden met tags en wil graag een pagina op FB en wil me ook bezighouden met een eigen domein mss. Maar het zijn nog vage plannen 🙂 🙂

Geef een reactie

