831 Tita en de Sunshine Blogger Award

Ik had hem al een paar keer zien passeren op andere blogs maar uiteindelijk kreeg ik deze award van Joyce. En persoonlijk vond ik het echt heel moeilijk om 7 dingen over mezelf te bedenken die jullie nog niet weten. Maar na een hele poos nadenken ben ik er toch zo ongeveer uitgeraakt. Ik ben eens benieuwd of ik jullie nog ga verrassen. 😉

1) Ik ben linkshandig.

Als kind kreeg ik daar wel eens de opmerking over dat ik dan “van de melkboer” was. Alleen is de Paps ook linkshandig. Ik heb het dus toch van geen vreemde. Overigens had ik nog een heel ouderwetse juf in de taakklas (waar ik naar toe moest voor extra rekensommetjes omdat ik daar niet goed in was) die mij liet schrijven met mijn rechterhand en mijn linkerhand op mijn rug. Zelden zo lelijk geschreven als toen.

2) Ik heb last van periodieke verslavingen

Zo begin ik een serie te kijken op dvd/youtube/… en hou ik heelder marathons. Tot die serie uit is. Daarna kijk ik weer in geen tijden tv. Of ik ben plots verslaafd aan Rummikub-spelletjes op de tablet. Tot ik ze weer beu ben en een leuker spelletje ontdek. Momenteel ben ik redelijk addicted to Jelly Mania. En vorige week zag ik de serie “Marsman”.

3) Ik heb een sterke maag.

Ik kan echt alles door elkaar eten: zout, zoet, zuur. Een hapje chips, dan een stuk chocola, dan weer wat borrelnootjes. Ik draai er mijn hand niet voor om. En ik vind het zelfs lekker.

4) Ik heb veel nood aan me-time.

En me-time is echt tijd voor mij alleen. Ik vind uitstapjes met vriend(inn)en echt heel leuk, maar ik heb ook echt nood aan tijd voor mezelf. Dit weekend zit bijvoorbeeld tsjokvol leuke plannen, maar ik weet ook dat ik ’s avonds echt op mijn eentje in de zetel ga willen zitten met een goed boek of een leuke film of zo.

5) Diamonds are a girl’s best friend, but NOT mine.

Ik hou niet van parels, diamanten, glitters, gefonkel, bedeltjes en andere blingbling. Geef mij maar kleur of matte eenvoudige sieraden.

6) Mijn favoriete ontbijt…

is een boterham met een laagje choco en daarop een laagje hagelslag. Smullen! Maar voor iedereen die hier nu kei-hard wil roepen dat dat een caloriebom is: ik hou bewust beide laagjes dun. En iemand die een laag boter smeert ipv de choco en dan een laag hagelslag strooit krijgt volgens mij ongeveer even veel calorieën binnen. Ik eet dit trouwens ook niet elke dag.

7) Ik ben een dromer.

Ik kan echt fantastische dingen creëeren in mijn fantasie. En ik kan er soms ook kei-hard bijna in geloven. Totdat mijn nuchtere kant mij weer overvalt. En ik weer eens te horen krijg dat ik toch echt niet romantisch ben (hè Carrie 😉 , leg het maar uit).

 

Ik weet niet goed hoeveel blogs ik juist moet nomineren, maar ik ben vooral benieuwd naar 7 onbekende dingen van Dave. En ik geef de award ook aan Christa ook al heeft zij die 7 dingen vorige week al gepost: ze heeft die award echt verdiend.

 

 

13 thoughts on “831 Tita en de Sunshine Blogger Award

  1. In de ogen van overromantische Carrie is Tita helemaal niet romantisch, het grappige is, dat ik wel superromantisch ben maar geen dromer,…..en ik wist helemaal niet dat jij linkshandig bent, dat heb ik nog nooit opgemerkt, hoewel mij dat altijd opvalt, Chattheo is nl ook linkshandig en als rechtshandige komt dat altijd over of jullie doen alles in spiegelbeeld 🙂

  2. O wat leuk dat ik de award krijg. Ik zal hem invullen, maar t zal deze week niet meer zijn. Overmorgen gaan we naar LOndon, om zoon te ontmoeten en daarna komt zoon nog een paar dagen naar hier. Nadien heb ik vast veel te vertellen!

  3. Allez ik had u ook niet als linkshandige gezien. Maar voor mij maakt het ook helemaal niks uit, links of rechts, lijkt me alleen lastiger bij het schrijven (vroeger als je met pen moest schrijven) dat de inkt uitveegt.
    Het linkse hand wordt in veel culturen als minderwaardig gezien, links is slecht of des duivels. Vroeger (18e-19e eeuw) werd een linkshandig kind ook gewoon gedwongen rechtshandig te worden. Ik vermoed dat dit er bij veel mensen nog altijd ingebakken zit van “huh raar, links!”

  4. Pingback: Sunshine blogger award | Heinzelman

  5. Wat ik het raarste vind aan jouw linkshandig zijn, is die ouderwetse juf. Ik dacht dat zo’n gezever van mensen te verplichten met hun rechterhand te schrijven, iets was van vroeger, toen mijn ouders in het lager zaten ofzo, maar toch niet nog bij ons (eind twintig, begin dertig). Bah bah bah voor zo’n mensen!
    Ik heb bij terugkomst van vakantie trouwens je kaartje gekregen! Heel erg bedankt al; ik stuur je zo snel mogelijk een kaartje terug 🙂

Geef een reactie

