841 Tita en goede voornemens (stand van zaken september)

Hier ben ik weer met de update van mijn goede voornemens. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat de meeste dingen gedurende de maand niet echt op mijn prioriteitenlijst staan. Ik vergeet ze eigenlijk. Maar vreemd genoeg gebeuren er toch telkens kleine dingetjes toevalligerwijs.

 

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

 

Vandaag kreeg ik een vast contract op mijn werk aangeboden. Maar stiekem solliciteer ik gewoon verder. Dit is namelijk niet mijn droomjob. Maar de echte grote plannen (een studie volgen) staan momenteel on hold wegens andere prioriteiten.

 

Belofte 2: een eigen stekje

 

Voilà, hier heb je die andere prioriteit. Ik ben redelijk actief op zoek naar een eigen huisje of appartementje. De zoektocht is niet gemakkelijk want het budget is beperkt en de omgeving vrij duur. Dus het vraagt tijd maar ik ga er vanuit dat ik op een dag wel iets vind.

 

Belofte 3: het suikerdieet

 

Een voornemen dat ik compleet vergeten ben. Hoewel ik de laatste tijd wel ietsje meer op mijn voeding let. De weegschaal is dan ook niet al te kwaad op mij momenteel.

 

Belofte 4: joggen

Vlak voor ik een week ziek was eind augustus, was ik weer begonnen met joggen. Na dat ziek zijn moest ik nog een week op mijn plooi komen (de hoestbuien moesten verdwenen zijn). Maar toen strooiden de uurroosters op het werk roet in mijn eten. Momenteel zijn die nog steeds verre van ideaal, dus ik ga een beetje moeten puzzelen maar zou graag vanaf volgende week wel weer willen beginnen joggen 2 keer per week.

 

Belofte 5: plannen

 

In september kocht ik een nieuwe smartphone. Eindelijk kan ik daar de Evernote-app op zetten en die dus synchroniseren met de laptop en de tablet. Sindsdien gebruik ik die app om al mijn lijstjes bij te houden. En ik moet zeggen dat het werkt en dat het me motiveert om dingen te doen. Ik zit dus op de goede weg.

 

Belofte 6: autorijden

 

Nog zo’n vergeten prioriteit. En binnenkort worden de dagen weer korter en regent het waarschijnlijk ook vaker. Ik moet me daar dus echt eens mee gaan bezig houden als ik niet weer een winter alleen maar door de regen en de sneeuw wil ploeteren.

 

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

 

Door het ziek zijn was ik in augustus afgevallen. Gelukkig blijft mijn gewicht momenteel gelijk. En daar ben ik eigenlijk al heel blij mee. Maar die 8 vooraan wegkrijgen tegen 1 januari zou eigenlijk wel heel fijn zijn.

 

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

 

Op dit moment heb ik 54 boeken uit! Dankzij vakantie, “kaskesloze avonden” en de readathon (hoewel die laatste hier niet zo’n groot succes was).

 

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

 

Dat heb ik deze zomer dus mogen afvinken. Als ik naar mijn foto’s kijk geniet ik nog steeds na.

 

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

 

Ik heb mij vooral geamuseerd op Pinterest met het bekijken van leuke haakideeën. Nu nog iets kiezen om effectief te doen en er eens werk van maken.

 

Voornemen 5: minder computeren

 

Dat lukt me de ene dag al beter dan de andere. De “kaskesloze avonden” vind ik wel zowat mijn beste idee van het laatste half jaar. Dat had ik echt al veel eerder moeten inlassen.

 

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

 

In september gaf ik een zelf samengesteld cd’tje cadeau. Niet echt heel creatief, maar kom.

 

Hopelijk kan ik in oktober nog een paar dingen van mijn lijstje doen.

 

4 thoughts on “841 Tita en goede voornemens (stand van zaken september)

  1. Waaaaaa, proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂
    Ik ga ook van die kaskesloze avonden in proberen te voeren. Zal wel lukken als het lief niet thuis is, maar is iets moeilijker als hij er wel is.

  2. Hier staat de tv op als achtergrond, maar vaak ben ik blogs aan het schrijven of lezen,…..en verder zijn mijn avonden gevuld met huishouden, sport en chauffeur spelen en gezond eten voorzien en plannen,….dus ik ben goed bezig ;-).

Geef een reactie

