845 Tita en de gelezen boeken in september

Door het onverwachts kopen van het “Blogboek” van Kelly en door de readathon gooide ik mijn “te lezen”-lijst voor september uiteindelijk toch een beetje door elkaar. Maar er werd wel degelijk gelezen en vooral genoten van het lezen.

Gelezen boek van de lijst:

1) Marc de Bel: Nelle de heks van Cruysem

 

Het verhaal speelt zich af in het verleden en gaat over Nelle die samen met haar tante Clara wordt verdacht van hekserij. Een heerlijk Marc de Bel-boek. Hij stelde me weer niet teleur.

 

De andere boeken van de lijst:

1) J. K. Rowling: Een goede raad

Ik ben halverwege dit boek geraakt en ben vastbesloten om het uit te lezen. Alleen leest het vrij traag en was ik halverwege toen de readathon begon. Daarom heb ik besloten om het een weekje opzij te leggen en het weer op de lijst voor oktober te plaatsen.

2) Use Lahoz: Het jaar dat ik op hen allemaal verliefd werd

Dit boek wil ik zeker nog lezen, maar heb ik toch niet op mijn lijst voor oktober gezet simpelweg omdat ik te veel boeken heb om te lezen.

3) Tamara McKinley: Morgenrood

 

Ook dit boek heb ik uiteindelijk niet gelezen maar zal ik zeker en vast nog wel eens lezen. Ik heb namelijk wel een beetje een zwak voor Tamara McKinley sinds ik haar “Mathilda’s laatste dans” las.

4) Khaled Hosseini: En uit de bergen kwam de echo

 

Deze staat voor oktober weer op de lijst. En ik hoop echt dat het me lukt om hem uit te lezen want ik ben er heel nieuwsgierig naar.

5) Jean M. Auel: Het lied van de grotten

Ook in dit boek heb ik niet verder gelezen. Ik ga er zelfs van uit dat ik hem in oktober ook niet uit zal krijgen. Maar ik wil wel echt proberen om er minstens een pagina of 50 in te lezen zodat ik het verhaal niet vergeet.

 

Wel gelezen ook al stond het niet op de lijst:

1) Kelly Deriemaeker: Blogboek

Ik had ondertussen zoveel gehoord over het blogboek van Kelly en ze had me zo nieuwsgierig gemaakt. Ik moest echt die 1e september naar de boekenwinkel lopen en er nog diezelfde dag in beginnen. Ondertussen ligt hij standaard op mijn bureau met een heleboel post-its ertussen. Het heeft mij doen nadenken over mijn blog en ik heb er een heleboel uit geleerd. Er zijn zeker dingen die ik hier nog ga toepassen. Alleen moet ik nog even de tijd vinden om ze uit te testen.

2) Suzanne Collins: De Hongerspelen: De Hongerspelen

Ik vond het 1e boek al heel spannend en vlot lezen. Toen de readathon begon besloot ik het 2e boek te lezen in de hoop dat ik het zo spannend zou vinden dat ik niet zou kunnen stoppen met lezen. Dat is ook gebeurd. En boek 3 ga ik niet lang ongelezen kunnen laten, vrees ik.

3) Jill Mansell: Huisje boompje beestje

Ik las als puber al graag boeken van Jill Mansell. Maar ik ben een hele periode (jaren zelfs) de chicklit-boeken beu geweest. Sinds korte tijd heb ik er weer zin in. Hoewel ik nog altijd liever een psychologisch drama lees. Maar dit boek heb ik toch op een dikke 24 uur uitgelezen. Een echte pageturner.

4) Marc de Bel: Amira

Tijdens het uitje met LJ in Brussel konden we de Passa Porta echt niet aan onze neus laten voorbij gaan. We zijn wel heel braaf geweest en hebben aan al die boeken kunnen weerstaan. Maar ik zag er wel weer een paar boeken van Marc de Bel liggen en ben de volgende dag in de bibliotheek naar dit boek op zoek gegaan. Ik blijf er echt bij dat Marc de Bel één van mijn favoriete jeugdschrijvers is.

 

Ondertussen zit ik al lang met mijn neus in het 1e boek van oktober. Begin november krijgen jullie een verslagje van mijn “to read”-lijst van deze maand.

 

 

 

4 thoughts on “845 Tita en de gelezen boeken in september

  1. Waow, en ik zelfs ik heb hier een boek van gelezen! Wat een mirakel zeg! Uit de bergen kwam de echo. En ik was ontgoocheld. Het is een samenraapsel van diverse verhaaltjes en personages, die elkaar ergens op weg moeten kruisen . Maar ze lijken er gewoon tussengepropt om het boek te vullen. En het speelt zich volledig af in de sfeer van Afganistan, de Taliban, wat we van de schrijver gewoon zijn. Na twee boeken over dat thema had hij wel eens van thema mogen veranderen Maar ik vind hem wel een geweldig schrijver. Ik hoop alleen dat zijn inspiratie niet op is.

  2. Ja die Hongerspelen… Ik begon ooit nietsvermoedend aan deel 1, op vakantie geleend van een collega (’t was vakantie met ’t werk) en daarna meteen de hele reeks aangekocht om toch maar niet te hoeven stoppen met lezen… Net zo verslavend als Twilight maar net dat ietsje minder belachelijk.

  3. Pingback: 848 Tita en 10 leuke activiteiten in september | titatastisch

Geef een reactie

