847 Tita en moe

De voorbije dagen werd ik me plots bewust van de vermoeidheid. De vermoeidheid die er al was, maar die nu als een moker op me inhakte. Mentale vermoeidheid. Ik heb dan ook eerst alle belangrijke dingen in orde gebracht en daarna heb ik mezelf een paar dagjes vrijaf gegund. Om leuke dingen te doen en te ontspannen. En om uit te rusten.

Maandagochtend voelde ik weer dat ik energie had. Maar dat er heel veel onrust in mij heerste. En ik ergerde mij dood aan de rommel en chaos rondom mij. Ja, ik wil al heel lang komaf maken met die rommel. En het lukte niet. Dus besloot ik om deze dagen dan maar op een positieve manier te gebruiken om nu echt eens iets aan die rommel te doen. Ik heb niet de illusie dat alles spic en span en compleet georganiseerd zal zijn als deze periode gepasseerd is. Maar ik heb dan toch in ieder geval een poging gedaan om er iets aan te doen.

Gisteren heb ik dus al wel het één en ander verzet. Papieren gesorteerd, tijdschriften gelezen die ik al lang wou lezen en wegsmijten, dingen op de computer gezet, puntjes op mijn to do-lijstjes geschrapt, maar ook puntjes aangevuld. Mijn bureau ziet er niet meer uit als 1 grote berg maar er liggen stapeltjes papieren en boeken en tijdschriften. En ik zie weer het blad van mijn bureau. Mijn doe-alles-in-stapjes-plan werkt.

De rust in mijn hoofd is er nog lang niet. Maar zien dat er orde ontstaat is geweldig. En ik heb het gevoel alsof ik iets echt nuttig aan het doen ben en dat was eventjes geleden.

6 thoughts on “847 Tita en moe

  1. Die onrust, die ken ik. Is het nu door mijn zwangerschap ofzo, maar ik wil dat onze keuken en living altijd opgeruimd zijn. Ik krijg het echt op mijn heupen als er vuile afwas staat omdat de afwasmachine vol zit en er niks meer bij kan. Ik begin dan maar met de hand af te wassen. (Leuk weetje: wij hebben een open keuken, dus wij zien alles vanuit onze zetel, vandaar deze ‘propere’ drang, denk ik.) Ik zou nochtans ook veel willen slapen en rusten, maar ben ook weer met vanalles tgeelijk bezig en dat stomme werk… Ja, daar geraak ik niet zomaar onderuit he.

  2. Nu je wt tijd voor jezelf hebt, kan je elke dag 2 uurtjes klussen inlassen. En ik verzeker je, als je alleen je kamer moet onderhouden, kan er op twee uur heel veel gedaan zijn! Ik vind het wel grappig dat je tijdschriften lezen ook onder je klusjes plaatst. 😉

    • Ik ben al 2 dagen met mijn bureau bezig. In totaal toch wel ongeveer 4u per dag. Je wil niet weten wat voor een nest die was. Er komt licht in zicht aan het einde van de tunnel. Maar als ik dit had moeten combineren met een job dan was ik er weken of maanden mee bezig geweest. Momenteel valt tijdschriften lezen inderdaad onder “klusjes”. Leuke klusjes weliswaar. Ik heb namelijk een stapel Psychologies en Flows liggen van meer dan 40 stuks, denk ik, die ik nog moet lezen. En dat zijn geen roddelbladjes die je op een kwartier uitleest. Dus ja, daar moet ik mij even aanzetten. Maar eens het allemaal gebeurd is ga ik apetrots zijn op mezelf. 😉

Geef een reactie

