848 Tita en 10 leuke activiteiten in september

Eind augustus maakte ik voor het eerst een lijstje met 10 leuke dingen die ik zou gaan doen in september. Naar aanleiding van mijn vakantieactiviteitenlijst. En ik maakte de belofte dat ik daar in oktober over zou bloggen. Et voilà, weer een nieuwe rubriek geboren.

Niet alle dingen van mijn lijstje zijn gelukt, maar persoonlijk vind ik wel dat ik hoog gescoord heb. En ik heb 2 bonuspunten verdiend, maar dat lezen jullie zo.

1) afspreken met vriend J

Op een vrije middag hebben we afgesproken bij hem thuis. Hij wou namelijk graag eens het oordeel van iemand neutraal over zijn zangcapaciteiten. Blijkbaar was ik neutraal genoeg. Maar ik vond het ook wel een eer dat ik diegene mocht zijn. Mijn oren vonden het helaas iets minder een eer. Jullie begrijpen het wel.

 

2) een uitstapje met LJ naar Brussel

Daarover blogde ik hier al. Het is voor herhaling vatbaar: zowel Brussel als het gezelschap.

 

3) naar een huwelijk gaan

Iemand uit mijn kennissenkring trouwde. Het was een chique bedoening met een suite en al. Ik voelde me tijdens de mis nogal underdressed tussen al die galajurken in mijn geklede broek en t-shirtje. Voor de receptie ben ik me dan maar gauw gaan omkleden in een kleedje en elegante enkellaarsjes. De receptie was wel heel gezellig met fijne mensen en lekkere hapjes. De mis was trouwens ook heel tof, helemaal zoals het koppel zelf is: met klassieke gitaarmuziek en persoonlijke humoristische teksten.

 

4) een Flow en een Psychologie uitlezen

Ik heb best veel gelezen in september, maar geen enkel tijdschrift.

 

5) nieuwe muziek op mijn mp3-speler zetten

Dat is nog steeds niet gebeurd.

 

6) 4 boeken uitlezen

Ik las er 6. Welke kan je hier terugvinden. Voor de quotering kan je overigens altijd terecht in mijn Boekenhoek.

 

7) mijn 1e zangles bij een nieuwe leerkracht

Altijd een spannend moment vermits ik zingen iets heel persoonlijks vind. Maar de leraar blijkt heel sympathiek te zijn. Voorlopig werken we heel veel op techniek en daarbij kom ik mezelf soms tegen. Maar het is ook heel boeiend en leuk.

 

8) mijn 1e pianoles van het nieuwe schooljaar

Ik heb nog steeds niet geoefend. En nu ik er tijd voor heb zou ik dat beter wat meer doen. Ik mag gelukkig beginnen met een nieuw stuk. Eentje dat me enorm aanspreekt: “Comptine d’un autre été: l’après-midi” van Yann Tiersen uit de film “Le fabuleux destin d’Amélie Poulain”.

 

9) mijn 1e repetitie met de band

Hier was ik echt heel zenuwachtig voor: aan vreemde mensen mijn stem laten horen en dan nog wel door een micro. Maar het viel best mee eigenlijk. Ik durf er nog niet “volle bak” voor gaan, maar vind het wel heel leuk om te doen. En ik ben blij met de complimentjes van de leraar die het leidt over mijn muzikaal gehoor.

 

10) mijn draden van elektrische toestellen pimpen met masking tape

Nog een puntje dat ik nog niet heb afgewerkt.

 

Maar zoals ik al zei heb ik bonuspunten verdiend. 😉 Ik ging een dagje naar Bellewaerde met wat blogvriend(inn)en en samen met Dave trok ik naar Planckendael. De verslagjes lees je hier en hier.

De lijst voor oktober kwam vorige week hier al online.

25 thoughts on “848 Tita en 10 leuke activiteiten in september

  1. Pingback: Leukedingenlijstje november | LJ

  2. Pingback: Leukedingenlijstje december | LJ

  3. Pingback: Leukedingenlijstje januari | LJ

  4. Pingback: Leukedingenlijstje februari | LJ

  5. Pingback: Leukedingenlijstje maart | LJ

  6. Pingback: Leukedingenlijstje april | LJ

  7. Pingback: Leukedingenlijstje mei | LJ

  8. Pingback: Leukedingenlijstje juni | LJ

  9. Pingback: Leukedingenlijstje september | LJ

  10. Pingback: Leukedingenlijstje oktober | LJ

  11. Pingback: Leukedingenlijstje november | LJ

  12. Pingback: Leukedingenlijstje december | LJ

  13. Pingback: Leukedingenlijstje januari | LJ

  14. Pingback: Leukedingenlijstje februari – LJ

  15. Pingback: Leukedingenlijstje maart – LJ

  16. Pingback: Leukedingenlijstje mei – LJ

  17. Pingback: Leukedingenlijstje juni – LJ

  18. Pingback: Leukedingenlijstje juli – LJ

  19. Pingback: Leukedingenlijstje augustus 2016 – LJ

Geef een reactie

