854 Tita en een foto met een mooie herinnering

Op 1 januari 2013 bracht ik samen met de Mams een bezoekje aan de Lieve Bomma die in het ziekenhuis lag. We wisten toen al enkele maanden dat ze niet meer lang te leven had. Dat het eigenlijk elke moment kon gedaan zijn. Hoewel ze toen uiteindelijk nog meer dan een maand geleefd heeft.

Maar zoals elke 1e januari van de voorbije 29 jaar bracht ik haar een bezoekje. Want zij was mijn meter. En ik haar metekind dat nog altijd zo zot was om elk jaar voor een nieuwjaarsbrief te zorgen. Al was hij niet altijd zo uitgebreid en niet altijd zo gemakkelijk om lezen (de nieuwjaarsbrief in letterkoekjes een paar jaar voordien).

En toen zaten we daar en praatten een beetje. En we keken door het raam om te kijken of het nog regende. En toen zagen we dit:

2013-01-01 16.17.43

 

Wolken met een gouden randje om. Prachtig!

Sindsdien ben ik telkens ontroerd als ik zo’n wolkenlucht met een gouden randje zie.

3 thoughts on “854 Tita en een foto met een mooie herinnering

  1. “every cloud has a silver lining” is een uitdrukking, met andere woorden alle slechte dingen hebben ook hun goeie kant, of aan alle slechte dingen komt uiteindelijk een eind, net zoals donkere wolken uiteindelijk weer plaats moeten ruimen voor de zon. Daarom vind ik het een prachtige foto. En jouw verhaal erbij maakt het natuurlijk nog mooier…

Geef een reactie

