862 Tita en een lijstje

Eén van de dingen die ik ongelooflijk deugd vind doen is de slappe lach krijgen. Het gebeurt niet heel vaak. En af en toe is het ook heel gênant, want de tranen lopen dan over mijn wangen en ik krijg mezelf heel moeilijk weer onder controle. Maar achteraf voelt het zo goed!

Hier een lijstje van een aantal dingen waar ik de voorbije jaren echt enorm hard heb om moeten lachen:

1) een pan met gehaktballetjes

Op een avond zat ik met mijn ouders aan tafel soep te eten en ik had als eerste mijn bord leeg. Dus vroeg de Mams of ik eventjes met de pan gehaktballetjes wou schudden. Nu ben ik nogal een kluns en daarom deed ik het heel voorzichtig. Waarop de Mams zei dat ik wel wat harder met die pan mocht schudden. Mijn antwoord: “Dan vallen mijn ballen eruit.” En toen realiseerde ik me dat dat wel nogal dubbelzinnig klonk en heb ik zeker 10 minuten niet kunnen eten omdat ik maar bleef hikken, proesten, knorren,… En de tranen liepen over mijn wangen. Na een dikke 5 minuten bleek het nogal aanstekelijk te werken en begon de Mams ook mee te gibberen. Maar het beste van al was eigenlijk dat de Paps het helemaal niet grappig vond en met een uitgestreken gezicht verder at.

 

2) een vals zingende pastoor in de O.L. vrouwebasiliek van Scherpenheuvel

Mijn Lieve Bomma was heel gelovig en wou al jaren nog eens terug naar Scherpenheuvel gaan. En er naar de mis gaan. Voor haar 90e verjaardag hebben we dan ook een familie-uitstapje naar daar georganiseerd. We zouden met alle kinderen en kleinkinderen (en achterkleinkind) mee naar de mis gaan. Er zijn er weliswaar een paar stiekem ondergedoken op café, maar daar gaat het nu niet om. Ik ben dus wel mee naar de mis geweest. Op een gegeven moment begon de pastoor te zingen. Zo vals als ik zelden iemand heb horen zingen. En ik kon mij echt niet serieus houden. Dus ik ben in mijn sjaal gedoken in een poging om het te maskeren. Maar toen hoorde ik mijn jongste tante na mij ook giechelen en rolden plots de tranen over mijn wangen. Gelukkig heb ik het nog redelijk geluidloos kunnen doen. En toen de tante zich herpakte kon ik dat even later ook. Maar ik heb zelden een mis zo leuk gevonden.

 

3) de uit-een-doos-springende-collega

Op een dag was er op het werk iets geleverd in een hele smalle, hoge doos. En die doos stond nog leeg in het magazijn. Op een gegeven moment moet ik in het magazijn zijn en op de moment dat ik daar binnen stap, springt mijn collega tevoorschijn uit die doos. Zij wist dat ik op weg was naar daar en was stiekem gauw daar in gekropen. Ik ben mij rotgeschrokken, maar bleef daarna bijna in de lachbui.

 

4) een waterbedfilmpje

Tijdens mijn vrijwilligerswerk op het muziekschooltje riep de directrice mij en een andere vrijwilligster bij haar omdat ze zo’n grappig filmpje had doorgemaild gekregen. Ook toen heb ik tranen met tuiten gehuild. Ik ben benieuwd of jullie het ook zo grappig vinden. Je moet het vooral uitkijken tot helemaal op het einde.

 

5) het “what if all animals were fat”-filmpje

Niet te doen grappig!

5 thoughts on “862 Tita en een lijstje

  1. Ik ken de twee filmpjes en ik garandeer je dat ik er ook ferm mee gelachen heb! Wat doet het deugd om eens goed te kunnen lachen. Ik kan het ook nog de slappe lach krijgen, al moet ik toegeven dat ik het vaker had toen ik zelf ook jong was, gelijk jij nu. We worden helaas een stuk ernstiger met de jaren.

Geef een reactie

