871 Tita en haar leeslijst voor november

Ondanks dat november boekenbeursmaand is en ik ook dit jaar normaal naar de boekenbeurs ga, heb ik het voornemen om dit jaar er niets te kopen. Het budget is even krap wegens geen werk. Bovendien zijn de boeken op de boekenbeurs even duur als in de gewone boekenwinkel. En vooral: ik heb hier een stapel van ongeveer 130 boeken liggen die ik in de loop der jaren heb gekocht en nog steeds niet gelezen heb.

Ook omwille van dat laatste geldt er nu een strenge bibliotheekregel ten huize Tita. Ik mag namelijk telkens 10 boeken uitlenen. Maar ik lees niet eens 10 boeken op een maand. Of toch meestal niet. Laat staan dat ik aan mijn eigen ongelezen stapel toekom. Nultolerantie? Ik ken mezelf: als ik de bibliotheek binnenloop om boeken binnen te brengen kan ik onmogelijk zonder een nieuw boek de deur uitlopen. Dus heb ik besloten voorlopig in ieder geval het aantal boeken te halveren. 5 boeken mag ik dus uitkiezen. Momenteel liggen er hier nog 8 thuis. Eerst dus daar nog wat korte metten mee maken.

Er is ook een vaste regel die ik wil proberen aanhouden voor mijn leeslijst van de maand. Ik wil proberen elke maand 1 boek uit mijn eigen te lezen stapel te lezen en 1 boek op de tablet. En ik wil proberen in totaal 6 boeken per maand te lezen. Strak schema en dus niet alle maanden haalbaar. Maar het motiveert mij om “kaskesloze avonden” te houden en “kaskesloze avonden” zijn meestal “me-time” dus goede motivatie.

Hier de lijst voor november:

1) St. John Creene: Het lijstje van mama

Een boek over een mama die borstkanker heeft en haar gezin moet achterlaten.

2) Chantal Van Gastel: Zoek het maar uit

Chicklit!

3) Lisette Jonkman: Glazuur

Nog meer chicklit.

4) Meg Wolitzer: De interessanten

Een verhaal over vriendschap en volwassen worden. Een boek waar ik overigens veel van verwacht.

5) Ruth Elwin Harris: Het huis met de orchideeën (uit mijn eigen boekenkast)

Het vierde boek uit een jeugdreeks dat ik als jong meisje las en waarvan ik me kan herinneren dat ik het heel graag las. Ik wil het nog eens herlezen. Maar ik vermoed wel dat het daarna richting kringloopwinkel zal gaan. En het is dus een jeugdboek dus het gaat snel uit zijn.

6) Jojo Moyes: Voor jou (op de tablet)

Over een meisje dat gaat zorgen voor een man met een dwarslaesie. Ik verwacht me aan een romantisch verhaal.

Dan liggen hier dus nog 3 boeken van de bibliotheek. Hopelijk kan ik ze nog verlengen tot in december en anders zullen ze voor een volgend bibliotheekbezoek zijn. Wie zijn/haar boekenlijst wil delen, mag hem altijd plaatsen in de reacties. Of er natuurlijk zelf over bloggen en het linkje in de reacties zetten. En boekentips blijven altijd en eeuwig welkom.

9 thoughts on “871 Tita en haar leeslijst voor november

  1. Goh. Ik zou er de tijd niet voor hebben. Ik hou namelijk geen kaskesloze avonden… Ik heb hier een ventje die daar behoorlijk verslaafd aan is. Als ik niet mee tv kijk, dan is het om voor school te werken, zeker niet om te lezen. Ach.
    Ik wens je veel succes toe en de boeken zien er mij stuk voor stuk prima uit!

  2. Het kan aan mij liggen, maar zit daar nu niet ontzettend veel chicklit tussen voor jou doen?
    Hier ben ik begonnen aan koningin op blote voeten. Maar aan het tempo dat ik lees nu met onze pruts zijn we met kerst nog bezig 🙂

  3. Ik lees de laatste tijd wel wat vaker chicklit, idd. En ik voel dat het weer eens tijd wordt voor het serieuzere werk. Maar deze boeken had ik nog liggen van de bibliotheek, dus die wil ik graag eerst uitlezen. Maar als ik die chicklits echt beu ben, zwier ik ze weg en hou ik me niet aan deze lijst, hoor.

  4. Ik herken je gevoel dat als je langer chicklit leest dat je dan de ‘drang’ krijgt naar serieuzer werk. Maar toch leest er niets zo lekker weg en krijgt niets je hoofd zo leeg als die stomme romantische boekjes 🙂 Love them!

  5. Voor jou is een echte pageturner maar inderdaad chicklitgewijs erg melig 🙂 Ik heb het op nog geen twee dagen uitgelezen tijdens onze citytrip naar Krakau.
    Ik weet niet hoeveel boeken ik mag uitlenen in de bib maar ik gok ook zo’n tien. Ik neem mezelf altijd voor dat ik er maar 4 mag meenemen, maar ik schrijf op mijn lijstje – ik zoek op voorhand een aantal boeken op in de catalogus – altijd vijf titels, voor het geval er eentje niet is. Als ze er alle vijf zijn, neem ik ze natuurlijk alle vijf mee… Maar ik wil intussen ook nog graag minstens 1 boek uit mijn eigen collectie lezen. Dus ik snap je dilemma’s 🙂

  6. Pingback: 905 Tita en de gelezen boeken in november | titatastisch

Geef een reactie

