872 Tita en goede voornemens (stand van zaken oktober)

Ik moet toegeven dat ik tijdens oktober niet zo bezig ben geweest met goede voornemens. Ik had andere katten te geselen: mijn ontslag geven, vacatures zoeken, opruimen,… Ondanks dat heb ik toch het gevoel dat ik heel wat goeds gedaan heb de voorbije maand, al dan niet gerelateerd aan mijn “goede voornemens”-lijst.

Hier een update-je van mijn werkpuntjes.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

Na de loopbaanbegeleiding in het begin van dit jaar heb ik weer een volgende stap gezet. Ik gaf namelijk mijn ontslag. Een beetje onverwachts uiteindelijk en toch ook weer niet helemaal. Ik ben er van overtuigd dat het een stap is in de goede richting. Hoewel ik voorlopig nog steeds mijn droomjob niet zal kunnen doen, ben ik in ieder geval uit een negatieve vicieuze cirkel gestapt. Momenteel zoek ik dus naar een toffe job in een leuk team waar een aangename werksfeer hangt.

 

Belofte 2: een eigen stekje

 

Het gevolg van even in between jobs te zitten is natuurlijk dat dit project even on hold staat.

 

Belofte 3: het suikerdieet

Sssst. Door thuis te zitten, ben ik vaker in de omgeving van de koekenkast. En op mijn job liep ik de hele dag rond terwijl ik nu heel veel stil zit. De kilootjes zijn er deze maand dan ook bijgekomen. Toeme, toch! En die suikerverslaving is dus echt de boosdoener, hè. En de lieve goede Sint die in aantocht is.

 

Belofte 4: joggen

Thuis zitten zou eigenlijk de ideale moment moeten zijn om dit weer eens in de praktijk om te zetten. Maar om de één of andere reden had ik er weinig zin in. Maar ik moet bekennen dat ik de afgelopen maand ook een beetje een soort van gelatenheid over mij had op vele gebieden. En dat eigenlijk de voorbije week daar een positieve verandering in is gekomen. Waardoor vertel ik volgende week nog wel eens in een postje. Maar die verandering maakt ook dat ik eigenlijk wel zin heb om dat joggen toch nog eens te proberen. Omdat ik weet dat mijn lijf daar al vrij snel de sporen van zal dragen en dat ik mij dan beter in mijn vel zal voelen. Ik moet dat gewoon doen!

 

Belofte 5: plannen

De 1e week van oktober begon ik vol goede moed aan een thuisblijvend maar toch regelmatig leven. Ik hield dat ook een week vol. Maar toen veranderde er iets in mij en kwam het lummelen weer naar boven. Vorig weekend draaide ik de knop om en de voorbije week heb ik hard gewerkt aan mijn organizingproject. Het staat nog niet op punt en ik moet het vooral volhouden. Maar er is een start gemaakt. Weer maar eens.

 

Belofte 6: autorijden

 

Ondanks dat ik er nu tijd voor heb is ook dat er niet van gekomen. Maar ik heb het bovenaan mijn prioriteitenlijst gezet voor volgende week. Volgende week ga ik de verkeersregels nog eens doornemen en het boekje van de auto lezen. En hopelijk ook al 1 keertje achter het stuur kruipen met de Mams want alleen durf ik nog niet.

 

 

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

 

Ik gaf in het puntje van het suikerdieet al aan dat het met de weegschaal momenteel totaal de verkeerde richting uit gaat. Deze week kwam ik op de website terecht van Lola & Liza: een geweldig leuke kledingwinkel. Maar ik pas in de meeste van hun kleren niet in. Daarom heb ik mezelf als doel gesteld dat ik daar ooit wel in wil kunnen. Daar eens uitgebreid gaan shoppen zou een geweldige beloning zijn. Ik zou dus eens moeten werken aan een goed en gezond eetplan dat me tegelijk niet te veel moeite kost. Luiheid is mijn grootste zonde.

 

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

 

Ik durf het eigenlijk niet zo goed zeggen, maar momenteel heb ik 63 boeken uit. Ik las de voorbije maand 9 boeken. Uiteraard heeft het werkloos zijn daar iets mee te maken. Nochtans heb ik mij volgens mij niet hopeloos op boeken gestort. Het is alleen wel zo dat ik momenteel vaak overdag veel tijd op de computer doorbreng. Vacatures zoeken, sollicitatiebrieven schrijven: daar kruipt best wel wat tijd in. Bovendien ben ik ook met mijn opruimprojectje bezig en daar komt ook wat computeropruimwerk bij kijken. Tegen ’s avonds ben ik mijn computer dan ook vaak beu en dan gaat die gewoon af. En dan beland ik dus in de zetel met een goed boek. En vooral in het weekend kan ik er de laatste weken echt van genieten om een heel boek uit te lezen. Dus ja, oktober was absoluut boekenmaand. Ik wil mijn doel bewust niet verhogen, maar ergens ben ik stiekem wel een beetje benieuwd of ik de 70 boeken ga halen.

 

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

 

Check! Hoog tijd om dat fotoalbum eens te maken. Dan zit een mens een maand thuis en is dat er nog niet van gekomen.

 

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

 

Ik heb de laatste weken vooral veel ideetjes opgedaan voor haakprojectjes en voor kerstkaartjes en kerstversiering. De bedoeling is om daar toch wel iets mee te doen binnenkort. Maar ik doe geen loze beloftes.

 

Voornemen 5: minder computeren

 

Big fail! Ik zit net veel meer op de computer dan anders natuurlijk. En ik ben minder strikt in mijn “kaskesloze avonden”. Dus ik ga daar weer wat strenger op zijn.

 

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

 

Ik kocht voor mijn ouders hetzelfde aantal verschillende snoepjes als zij getrouwd zijn. En ik verpakte die allemaal apart, versierde ze met stempels en masking tape en verstopte ze door het hele huis. Maar daar hield de creativiteit eerlijkheidshalve op. Er staan wel 2 knutselprojectjes op de planning voor de komende 2 weken.

 

Volgende maand een nieuwe update. Laat ons hopen dat ik dan nog een paar positieve dingen heb te melden.

 

 

 

 

Advertenties

7 thoughts on “872 Tita en goede voornemens (stand van zaken oktober)

  1. Denk dat het een slimme is om jezelf een beloning te geven voor het afvallen. Bij mij helpt een duidelijk iets wat ik wil bereiken heel erg, want dan kan ik iedere keer wanneer ik super lekkere trek krijg gewoon zeggen: gaat dit helpen bij wat ik wil bereiken. Altijd is het antwoord nee en trekt de lekkere trek weg. Ben er van overtuigd dat het jou ook gaat lukken!

  2. Bij mij werkt dat belonen ook. Ben nu ook weer 1.5kg aangekomen doordat ik minder sport gedeeltelijk door een blessure anderzijds doordat ik vaker in de zetel beland :-). Doelen stellen helpt altijd voor Carrie,…..dus mss ook voor Tita 🙂

  3. Ok, de coach in mij komt naar boven 🙂 Doelen als ’52 boeken lezen’ en ‘5 kg afvallen’ zijn zodanig abstract en moeilijk te meten op frequente basis dat het lastig is om vol te houden.
    Bij veel mensen werkt het beter om bijvoorbeeld te zeggen ‘elke avond lees ik een half uur voor het slapen gaan / elke dinsdag en donderdag ga ik een uur lopen / na het avondeten eet ik alleen nog maar gezonde snacks zoals yoghurt of rauwkost met een dipsausje’.
    Op die manier kan je quasi dagelijks afmeten of je je doelen behaalt en sneller belonen of bijsturen. Gaandeweg haal je dan die 52 boeken en 5 kg ook wel. Misschien iets trager, maar doordat die kleine dingen ondertussen een gewoonte zijn geworden waarover je niet meer nadenkt, komen die kilo’s er achteraf ook niet meer bij omdat je blijft volhouden, zelfs na die 5 kg of 52 boeken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s