873 Tita en vraag 11 van het postkaartproject

De voorbije maand vond ik 2 leuke kaartjes in mijn brievenbus. Thanks Joyce en Hi-ke! Tijd voor de voorlaatste vraag van dit jaar.

Nu de dagen korter zijn en donkerder en kouder (hoewel dat laatste nogal meevalt) droom ik soms wel eens weg van overwinteren op een warme plek. Het lijkt mij heerlijk om de winter te kunnen doorbrengen ergens in het zuiden van Spanje. In een huisje net buiten een gezellig klein dorpje. Om geen idee wat er te doen. Om te lezen. Te bloggen. De omgeving te bekijken. Te haken. Te knutselen en frutselen. Logees zouden ook welkom zijn. Dan kunnen we gezellige spelletjesavonden houden met lekkere hapjes. Maar mijn belangrijkste reden om er te overwinteren is om regelmatig nog een beetje zon op mijn gezicht te voelen. Dat mis ik namelijk echt heel erg in de winter.

In de zomer zou ik overigens soms wel eens willen gaan “overzomeren” in Stockholm (surprise, surprise!). Niet in het centrum, maar ergens op een eilandje vlakbij. In een gezellig groot huis vlakbij het water met een aanlegsteigertje met een motorbootje (ik ben echt te lui om zelf te roeien). Dan zou ik kunnen genieten van de rust, wat wandelen en fietsen in de natuur of in de prachtige parken. Maar ook lekker kunnen gaan shoppen of leuke plekjes ontdekken in de stad. Misschien zou ik zelfs een kamer verhuren aan buitenlanders. Een beetje voor B&B spelen, kwestie van een centje te verdienen. En de rest van de kamers zou ik voorbehouden voor vrienden of familie uit België die langs komen en een paar nachten blijven logeren. Zodat ik mijn liefde voor die stad met hen zou kunnen delen. Zodat we gezellige avonden rond een vuurtje en onder een dekentje in de tuin kunnen doorbrengen al babbelend over de serieuze en fijne dingen van het leven. En zodat we rond dat vuur muziek kunnen maken en kunnen zingen.

En verder zou ik proberen centjes te verdienen door te schrijven of door te haken en frutselen en die dingen te verkopen. De rest van het jaar zou ik gewoon in België doorbrengen. Om centjes te verdienen en om mijn familie en vriend(inn)en te zien.

Een volledige verhuis naar een ander land zou ik dan weer niet zien zitten, denk ik. Ik ben te honkvast en ben bang dat ik mijn familie en vriend(inn)en te veel zou missen.

Zouden jullie het zien zitten om naar een ander land te verhuizen? Of waar zouden jullie wel willen overwinteren of “overzomeren”? Vertel me alles over de plek die je in gedachten hebt.

Reageren kan t.e.m. 14 november om 0.00u en wie weet win je dan wel titatastische post. 😉

8 thoughts on “873 Tita en vraag 11 van het postkaartproject

  1. Goh overwinteren, weet je ik heb ergens de droom om alles wat ik hier heb los te laten en naar een mooie plek te gaan om mij puur te richten op schrijven. Inspirerende plekken voor mij? Madeira, beeldschoon…… Of mijn geliefde plek Koh Tao…….. Of dat in de winter dan de perfecte tijd zou zijn?? Wie zal het zeggen. Over zomeren, ach is alles wat ik hierboven zeg ook niet op de zomer van toepassing…… Het feit is echter dat je vaak al 30000 redenen verzonnen hebt waarom zo een stap niet zou werken, ruim voor je het probeert…..

  2. Overwinteren op een iets warmere plek lijkt me heerlijk. Weg uit dit frisse, soms echt koude, landje. Weg met die mutsen, handschoenen, winterjassen. De winter zuigt mijn energiereserve letterlijk op. Ik word loom, word kort na zonsondergang al slaperig en kan ’s morgens niet goed uit bed omdat het nog donker is. Ergens in Zuid-Frankrijk of Spanje is o.k. voor mij, zolang de zon er maar straalt.
    Enkel wanneer het sneeuwt zou ik enkele dagen terugkomen. Dat witte tapijt vind ik zo mooi.

  3. Ik zou nergens willen overwinteren of overzomeren. Ik ben heel graag thuis. Ik vind het alleen zo jammer dat ik dat huisje moet verlaten om centjes te gaan verdienen… Waarom kan dat niet gewoon van thuis uit?

  4. Dat ik het zie zitten om naar een ander land te verhuizen is waarschijnlijk niet echt een verrassing 🙂 Al was Zwitserland op voorhand eigenlijk nooit in mij opgekomen: vroeger voornamelijk Frankrijk (werkgewijs Parijs, overwinterings- en sportgewijs de Provence) en Berlijn. Na onze reis naar Canada zag ik mij daar ook wel wonen, al weet ik het nu niet meer zo goed: wat ik daar het zaligste vond (de absolute verlatenheid en rust) is natuurlijk wel leuk voor drie weken, maar voor een langere periode… Nu ja, als we naar daar zouden verhuizen, zou het waarschijnlijk ook wel eerder Vancouver zijn dan ergens in the middle of nowhere.

    En als het om een kortere periode gaat:
    – winter: ofwel ergens echt koud met sneeuw en zo ofwel ergens warm, zolang het maar geen combi van regen & koude is
    – zomer: zo’n beetje overal 🙂 Op het verlanglijstje staan Patagonië, Nieuw-Zeeland, Indonesië (voornamelijk voor het duiken), de Balkanlanden…

    Aaah, ik krijg goesting om een volgende reis te plannen nu! 🙂

  5. Mijn antwoord op die vraag ken je… Zwitserland! In de zomer schijnt de zon daar misschien maar evenveel als hier, maar omdat ze weerkaatst op een sneeuwtapijt krijg je meteen een tiendubbele portie licht binnen 😉 Hoewel ik een hekel heb aan sneeuw en ijs, en na een halve winter in de Alpen had ik het eerlijk gezegd wel gehad. Als ik er toch ooit terecht kom (je weet maar nooit), dan wil ik graag eindelijk de tijd nemen om te schrijven (terwijl het lief voor het geld zorgt, dat spreekt), en eigenlijk spreekt het idee van een B&B me ook wel aan (ik zorg graag voor mensen), of een eigen zaakje met boeken, cupcakes en soepjes.

Geef een reactie

