875 Tita en de gelezen boeken in oktober

Oktober was een goede leesmaand. Ok, de omstandigheden waren er ook naar. Maar ik zit ook al sinds juli in een leesmood. Dus de goesting om te lezen is eigenlijk wel de echte reden.

Even mijn to read-lijst voor de voorbije maand overlopen.

1) Jean M. Auel: Het lied van de grotten

 

Het boek waarin ik 50 bladzijden zou lees, sleepte mij plots zo mee dat ik er dan uiteindelijk toch nog zo’n 400 las. De laatste 400 van een klepper van 700 pagina’s. Hij is uit! Moest dit het 1e boek uit de reeks zijn geweest, dan had ik de andere 5 delen waarschijnlijk niet gelezen, denk ik. Maar ik kan ook niet zeggen dat ik teleurgesteld was. Het was een mooie afsluiter.

 

2) J. K. Rowling: Een goede raad

 

Ik vond het een eerder traaglezend boek. Maar ik vond het een boeiend verhaal. Het bevat wel veel verschillende verhaallijnen die op het einde samen komen. Maar dat klopt ook. Ik heb het best graag gelezen.

 

3) Khaled Hosseini: En uit de bergen kwam de echo (eigen boek)

 

Dit is mijn favoriete boek van de maand. Na 2 bladzijden zat ik compleet in het verhaal en vergat ik alles rondom mij. Ook dit boek bevat veel verschillende verhaallijnen die samen komen op het einde. Maar ook hier klopt dat helemaal. Ik vond vooral de beschrijvingen mooi. En ik vond hem heel vlot lezen.

 

4) Rachel Joyce: De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry

 

Dit boek vond ik goed, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Het is een ietwat bizar verhaal, maar wel mooi.

 

5) Astrid Harrewijn: Ja kun je krijgen

 

Om de één of andere reden verslind ik haar hele oeuvre: lekker vlot lezende chicklit. Dit boek vond ik wel niet haar beste. Maar het was wel lekker ontspannend.

 

6) Suzanne Collins: De Hongerspelen: Spotgaai

 

Deel 3 vond ik het minst goede deel. Zoals dat vaak gaat met boeken die uit meerdere delen bestaan. Ik vond het een beetje te veel van het goede. Er kwam maar geen einde aan de strijd. Toch ben ik blij dat ik het uitgelezen heb want ik wou wel echt weten hoe het afliep met Katniss, Peeta en Gale.

 

Ook nog gelezen:

7) Maartje Fleur: De au pair (op de tablet)

Toen ik er net in begon dacht ik dat ik weer eens in een chicklit beland was. Al gauw bleek het iets spannender te worden. En voorspelbaar. Of dat dacht ik, want eigenlijk liep het helemaal anders af. Ik kon het boek maar niet wegleggen van de spanning.

 

8) Maaike Gerritsen: De achterblijvers (op de tablet)

Een verhaal dat me maar matig boeide, maar dat ik toch heb uitgelezen.

 

9) Astrid Harrewijn: Miss Match

Weer een boek van Astrid Harrewijn. Eentje die ik absoluut leuk vond en op amper 8u tijd helemaal uitlas (met pauzes).

 

9 boeken bij op de teller, maakt dat die nu op 63 boeken staat. En die herfst- en wintermaanden zijn zo heerlijk om in een hoekje onder een dekentje te kruipen met een boek. Dus er gaat hier nog wel wat gelezen worden, denk ik.

8 thoughts on “875 Tita en de gelezen boeken in oktober

  1. Ik heb alleen dat boek van Khaled Hoesseini gelezen. Ik lees hem enorm graag, maar had na twee boeken die zich afspelen in Afganistan nu naar iets anders uitgekeken. Uiteindelijk woont hij nu al jaren in Canada, en ik had gehoopt dat hij daar eens zijn inspiratie uit zou halen.

  2. Hmmmmm misschien dat ik een goede raad toch nog eens een kans moet geven als jij zegt dat die verhaallijnen tot iets leiden want idd dat stoort mij mateloos in het stuk wat ik tot nu toe gelezen heb…

  3. Het is dat ik nu blogs aan het lezen ben en ‘De wereld volgens Garp’ een beetje teleurstellend is, anders zou ik ook aan het lezen zijn nu 😉 Inderdaad het ideale seizoen!

  4. Waw, chapeau dat jij zoveel leest! Ik ben ook werkloos en ik lees ook graag, maar ik heb afgelopen maand “ochot” vier boeken gelezen. Pas op, ik ben daar blij mee hoor, maar als ik dan zie hoeveel jij (en ook vb. LJ) lezen, dan vraag ik mij soms toch af hoe jullie dat doen 🙂

    • Ik lees veel op “dode” momenten wanneer ik maar 5 minuten tijd heb of zo. Sowieso word ik ’s ochtends ook wakker met een boek en lees ik nog een stukje voor ik ga slapen. En ik probeer elke week minstens 1 “kaskesloze” (dus zonder computer, tv, tablet, smartphone) avond te houden: een hele avond leesplezier. Maar ik heb natuurlijk geen huishouden. En momenteel heb ik een leesdip dus lees ik even niet.

Geef een reactie

