879 Tita en as we speak

Vanaf deze maand steekt mijn “as we speak”-rubriekje in een nieuw kleedje. Ik maakte namelijk een hele lijst met kernwoorden en afhankelijk van de voorbije maand kies ik daar telkens een paar andere kernwoorden uit om over te schrijven. Zo is elke “as we speak” anders.

verslaafd aan: Nicnacjes met suiker! Absoluut mijn favoriete Sintsnoepgoed. Gelukkig ook aan mandarijntjes om de suikers te compenseren.

bezig met: De zoektocht naar een nieuwe job. Hopelijk eentje waar ik me goed in voel. Mijn belangrijkste eis is een goede sfeer. Want een slechte sfeer vreet echt energie.

stress van: De Mams heeft het heel moeilijk met het feit dat ik geen job heb. Haar kregelige opmerkingen maken mij bloednerveus. Gelukkig komen er eindelijk toch een paar sollicitatiegesprekken aan. Dat maakt de sfeer hier een beetje aangenamer.

gekocht:  Jeansbroeken. Op een week tijd hebben 3 van mijn broeken het begeven. Eigenlijk zou ik ook dringend wat t-shirts moeten bijkopen, want de meeste passen eigenlijk niet op mijn broeken. Maar dat zal zijn voor wanneer het budget weer wat groter is.

verlanglijstje: Binnen een dikke maand verjaar ik, dus mag ik stilaan weer beginnen nadenken over een verlanglijstje. Alleen krijg ik meestal niet wat daar op staat. Boekenbons, iets decoratiefs, mijn favoriete parfum of een leuk juweeltje: allemaal dingen waar ze mij een plezier mee kunnen doen. Op dit moment heb ik een paar boeken die ik heel graag zou willen. Ik heb ook deze leuke blokjes gezien. Ik wil ze graag in roze tinten. En mijn favoriete halsketting is tijdens mijn Brusseluitstapje met LJ in september afgebroken en het hangertje (een maan) is kwijt. Dus ik zou heel graag terug een mooi kettinkje willen dat ik alle dagen kan dragen. Ik heb uiteraard nog wel kettinkjes, maar die zijn vaak te fragiel om elke dag  te dragen. En ik voel mij naakt zonder kettinkje.

geprobeerd: De voorbije maand deed ik mijn best om de rommel rondom mij op te ruimen, wat orde te brengen in de chaos en vooral te plannen. Ik ben op de goede weg. Maar volhouden is de volgende en belangrijkste stap.

gekookt: Wie mij een beetje kent, weet dat ik geen keukenprinses ben. Maar de voorbije maand maakte ik wel een lekkere soep. En ik maakte spirelli, met gehakt, gele paprika en pesto genovese. Lekker gemakkelijk. 😉 En voorlopig vind ik het wel genoeg. 😉

afgerond: Ik stopte op de job waar ik mij al een hele tijd niet gelukkig voelde. Ik ben heel blij dat ik dat hoofdstuk heb kunnen afsluiten. Tijd voor een nieuw. En een veel beter.

 

5 thoughts on “879 Tita en as we speak

  1. Een job waar waar je je niet goed in voelt opgeven is zeer verstandig. Ik deed het ook ooit, en ik had ook nog niets nieuws maar ik heb er nooit spijt van gehad. (En het feit dat ik nadien minder verdiende veranderde daar niets aan)

  2. Maak een duidelijk lijstje ook voor kerst dan heb je meer kans dat ze het kopen 🙂 :-). En ik hoop dat je snel een job hebt waar je je goed voelt,….zodat er weer wat rust komt, want eigenlijk zouden dit momenten van rust moeten zijn,……en van orde scheppen,…

  3. Ik zou waarschijnlijk ook wel een beetje zagen moest je mijn dochter zijn, ( daar dienen moeders wel een beetje voor ) 😉 . Maar als vriendin zeg ik, neem je tijd, zodat je echt op iets uitkomt wat je graag doet, voor je je terug stort in een avontuur waarvan je al op voorhand weet dat het niets voor jou is. En ik hoop dat je wat leuke cadeautjes krijgt!

  4. Past niet zowat alles op een jeans? 🙂
    Ik maak altijd een gedetailleerd verlanglijstje, inclusief winkel en bedrag, maar inderdaad, sommige mensen geven liever iets helemaal anders, “dan is het echt een verrassing!”, maar dan is het meestal niet mijn smaak of kastvulsel…

Geef een reactie

