883 Tita en de Project Positief-tag

Wat ben ik blij dat Joyce me deze tag doorspeelde. Ik durf te zeggen dat hij me op het lijf is geschreven. Positiviteit zit namelijk in mij. Uiteraard heb ik dagen dat het minder gaat. Maar over het algemeen ben ik de vrolijkheid zelve of duurt een negatieve bui niet lang.

Wat is je favoriete quote en waarom?

“If you have good thoughts, they will shine out of your face like sunbeams and you will always look lovely.”
– Roald Dahl –

Ik hou van de poëzie van deze quote. En ik ben er echt van overtuigd dat als je alles positiever bekijkt, de dingen ook positiever worden.

 

Welke droom zou je in je leven willen realiseren?

Mijn eigen gezinnetje. Gezond en wel. Ik hoef geen rijkdom en op werkgebied ben ik niet ambitieus, maar een gezinnetje staat heel hoog op mijn verlanglijstje.

 

Wat betekent geluk voor jou?

“Being happy doesn’t mean that everything is perfect. It means that you’ve decided to look beyond the imperfections.”

Mijn leven is niet perfect. Ik heb niet alles wat ik zou willen hebben: geen droomjob (als die al bestaat), geen lief en kindjes. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet gelukkig voel. Uiteraard zweef ik niet op een gelukswolk rond. Er zijn eerder geluksmomenten. Door dingen die gebeuren. Maar vooral door mezelf. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk.

Dus…

– ik moet dingen doen die ik graag doe zoals piano spelen, zingen, een boek lezen, bloggen, prutsen met make-up,…

– ik moet mezelf beschermen tegen mensen en situaties, “nee” durven zeggen en mijn grenzen bewaken

– ik moet voor mezelf zorgen en dus voldoende slapen, voldoende bewegen (het duiveltje op mijn schouder fluistert weer eens dat ik met joggen moet beginnen), gezond eten (ahum) en voldoende water drinken maar ook nadenken over wat ik fijn vind en daar iets mee doen

– ik moet mijn sociale contacten onderhouden

– ik moet beslissingen nemen

– ik moet genieten van mooie dingen (zonsondergangen, muziek,…), lekkere dingen (lekkere gerechten, zoetigheid,…) en heerlijke geuren (mijn favoriete parfum,…)

Dat is niet altijd gemakkelijk, maar als ik het juiste doe zal het mij gelukkiger maken. En 1 ding staat voor mij vast: mijn geluk hangt niet af van anderen. Hoe blij ik ook ben met mijn familie en vriend(inn)en.

 

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?

Eigenlijk kan dat iedereen zijn. Overlaatst had ik een slechte dag wegens te veel discussies met de Mams. Ik fietste naar het muziekatelier voor mijn zangles. Onderweg kwam ik een meisje van 11 jaar tegen dat spontaan tegen mij begon te babbelen en vroeg of ze een stukje mocht meefietsen vermits ze deels dezelfde route moest nemen. She made my day. Ik word vrolijk van situaties, van dingen die gebeuren, van dingen die ik zie, van dingen waar ik plots aan moet denken, van mensen, maar evengoed van dieren,…

 

Voor wat mogen we je ’s nachts wakker maken?

Voor iets dat mij ontroert. Of indien je me nodig hebt en ik echt diegene ben waarvan je denkt dat die je het best kan helpen.

 

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?

Ik ben elke keer weer fier op mezelf als ik voor publiek heb gezongen. Voor mij is dat namelijk telkens een stap om mijn podiumangst te proberen te overwinnen.

 

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?

Door te proberen af en toe de moeilijke dingen los te laten, voel ik me vaak veel gelukkiger. Voor mij is dat kiezen voor mijn eigen geluk. Het is een oefening die me niet altijd lukt. Maar het is het absoluut waard. Dus geef het een kans en probeer het ook. Ook al lukt het je maar af en toe.

 

Ik geef deze tag door aan de volgende 3 mensen:

– aan Dave: Ik ben er van overtuigd dat de dingen eens een extra keertje positief bekijken hem zullen helpen op de weg naar een positiever leven die hij al een hele tijd met succes bewandelt.

– aan LJ: Simpelweg omdat ik haar kijk op de dingen wel eens wil weten.

– aan Christa: Omdat zij voor mij absoluut een soort van positiviteitsvoorbeeld is.

 

 

5 thoughts on “883 Tita en de Project Positief-tag

Geef een reactie

