884 Tita en haar stijl

Soms kan ik echt jaloers zijn. Jaloers op mensen die echt hun eigen stijl ontwikkeld hebben. Die echt altijd een mooie outfit aanhebben die bij hen past. En de daar bij passende accessoires. Ik ben daar namelijk niet zo goed in. Ik heb geen oog voor kleuren die bij elkaar passen. En ik vind eigenlijk ook verschillende stijlen leuk. Strak en modern. Of een beetje retro. Of bohèmien. Ik kan moeilijk kiezen.

Ik merk wel dat er dingen terug komen. Dingen die ik telkens weer leuk of mooi vind. Zo hou ik van vrouwelijke kleding. Ik heb weliswaar een paar maatjes meer, maar losse blouses of kleedjes vind ik afschuwelijk. Een taille slankt af en legt de nadruk op je rondingen dus mij zal je niet gauw in een tent zien rondlopen. Ik ben echt gek op kleedjes. Lekker gemakkelijk: 1 kledingstuk aantrekken en je bent aangekleed. Allé, in de zomer toch. In de winter moeten er nog panty’s onder. Liefst in een leuk kleurtje of met een toffe print. Rokjes vind ik ook leuk, maar vind ik lastiger om te combineren met een t-shirt. Niet elk model van t-shirt staat mooi op een rokje.

Vroeger vond ik het verschrikkelijk dat ik klein was. Toen ben ik hakken beginnen dragen omdat ik mij er groter op voelde. Ondertussen heb ik met dat klein zijn eigenlijk geen probleem meer, behalve als ik iets uit een kast moet nemen en er net niet aan kan. Maar ik draag hakken nu om een andere reden: ik voel mij er vrouwelijk en zelfzekerder op. Liefst van al draag ik enkellaarsjes in een leuk kleurtje. In de zomer vind ik pumps geweldig.

Ik hou niet van saaie kleding. Daarom kies ik voor kleedjes en t-shirts quasi altijd voor kleur. En dan bedoel ik niet pastel, maar echt kleur. Het mag knallen. Waar ik dan weer niet van hou zijn prints en teksten op mijn kleding. Meestal kies ik voor effen. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. En ik heb overigens een nog grotere hekel aan glitters.

Qua accessoires ben ik gek op sjaaltjes. Ik heb een grote doos vol sjaaltjes in allerlei kleuren en prints (ja, wel prints op de sjaaltjes). Ik kan voor elke outfit die ik aan doe wel een bijpassend sjaaltje te voorschijn toveren.

Ik ga ook nooit het huis uit zonder die ene ring (die ik nooit afdoe) en oorbellen. Ik voel me naakt zonder oorbellen. Qua juwelen hou ik van mat zilver en kleurtjes. Geen blingbling en diamond’s are not my best friend. Verder heb ik een doos vol halskettingen. Maar eigenlijk draag ik die zelden. Ik had een hele tijd een favoriet die ik elke dag droeg, maar die is stuk gegaan en ik verloor het hangertje. Dus ik denk dat ik voor mijn verjaardag een nieuwe vraag. Maar eigenlijk zou ik vaker halskettingen moeten aandoen. Net als armbandjes en ringen. Maar ja, ik ben nu eenmaal eerder iemand die zich praktisch kleedt en al dat gefrul zou mij vooral in de weg zitten, vrees ik.

Misschien lijkt het jullie nu wel alsof ik echt wel een stijl heb. Toch blijf ik het moeilijk vinden. Ik ben benieuwd naar hoe jullie zoektocht naar jullie stijl is gegaan en welke stijl jullie hebben.

14 thoughts on “884 Tita en haar stijl

  1. Ik vind het keileuk dat je je niet in een hokje laat duwen en gewoon je ding doet en draagt wat je leuk vindt! Da’s een teken van sterke persoonlijkheid, en niet van onzekerheid ( wat jij misschien van jezelf vindt ) Je hoeft echt geen dingen te dragen omdat iedereen het draagt of omdat het mode is.

  2. Ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft. Ik hou ook van kleur en voor mij mag het ook knallen. Alleen accessoires liggen voor mij wat moeilijker. Juwelen lukt nog min of meer, maar van sjaaltjes heb ik helaas geen verstand. Ik vind dat wel jammer. Een sjaal kan een outfit helemaal opfleuren! En je hoeft zeker niet perfect te zijn om te stralen 😉

  3. Ik vind net dat jij een heel duidelijk stijl hebt. Mss valt het mij net op omdat ik niet zo van jou stijl hou. Allee… ik bedoel het niet zo hard als het hier staat he! Ik bedoel ik vind jou zo ontzettend retro. En je weet dat ik daar niet zo van hou he. 🙂

  4. Goh… Een eigen stijl… Ik zou mij graag eens onder handen laten nemen door jani, u welbekend, om te zien wat hij te zeggen heeft. Ik draag altijd oorbellen, ringen, een armband en een halsketting. Op dit moment zijn dat alleen nog maar oorbellen. Mijn handen zijn precies een beetje opgezwollen waardoor ringen en armbanden niet meer zo comfortabel zitten. Halskettingen ben ik dan weer een beetje beu…
    vanaf maart volgend jaar ga ik op streng dieet en sporten. Als mijn kledingmaat dan een beetje zakt, ga ik weer meer mijn eigen ding kunnen doen als in lichtjes retro en veel leuke kleedjes! Nu is dat geen optie…

  5. Ik zou stiekem ook wel eens door Jani gestyled willen worden. Ik kwam hem tegen op de boekenbeurs deze week. Maar ik ben toch maar op afstand gebleven, want ik durfde niet.

  6. Ik heb ook helemaal geen stijl! De ene keer ga ik voor comfy met jeans, T-shirt en sneakers, de andere keer voor iets sjieker met jurkje, vestje, laarzen… Ik weet het gewoon allemaal zo niet. En combineren, o my god, bestaan daar cursussen voor, indien ja, ik zou me meteen inschrijven. Kleedjes zijn inderdaad heel makkelijk (rokje, T-shirt, truitje, panty’s, schoenen, dat lukt me NOOIT), maar inderdaad, welke kousen draag je eronder, enzovoorts…

  7. Het grappige is dat wanneer ik je blogje lees ik wel degelijk een stijl zie maar dat het lijkt alsof je het zelf niet goed genoeg vind om een stijl te noemen 😉

    Mijn stijl? Tomboy like, stoer, heel erg veel kleur, jasjes, sjaals, niets bijzonders eigenlijk. Maar mensen kunnen mij er in uittekenen, zeggen zo vaak: dit is typisch Joyce 🙂

    • Misschien heb ik wel een beetje een stijl, maar ik heb bijvoorbeeld evengoed wat klassiekere kleedjes als wat meer retro of “hippe”. En soms draag ik strakke zilveren juwelen en op andere momenten ben ik gek op kralen.

  8. Een eigen stijl heb ik ook helemaal niet. Ik hou ook wel van fellere kleurtjes, maar draag dan wel alle soorten kleuren (fel rood, fel blauw, groen, geel…), dus waarschijnlijk sta ik – volgens de kleurentypes – niet eens met de helft ervan 🙂 Ik heb heel lang geen kleedjes gedragen: een overdosis gehad als kind toen mijn moeder nog mijn kleren koos en dan heel lang dat niet willen dragen als een soort tegenreactie, waardoor het uiteindelijk zelfs meer een gewoonte werd dan nog omwille van het niet willen dragen. Nu is dat weer aan het veranderen, want ’t is inderdaad wel zo makkelijk om gewoon met één stuk gekleed te zijn.

  9. T-shirts op rokjes? Heb je geen kleurrijke bloesjes in je kleerkast hangen? Het zou je mooi staan, en zeker op een rokje. Mijn stijl is naar ’t schijnt casual chic?

    • Ik kijk wel uit welk t-shirt ik aan doe op een rokje, hoor. En nee, ik heb geen blouses. Als je een grote boezem hebt, gaan die knoopjes open staan en dat is geen zicht.

  10. Ik wilde net zeggen, het ziet eruit alsof je precies weet wat je wel en niet aan moet doen. Ik moet zeggen, ik verander één keer in de zoveel tijd mijn stijl. Sowieso draag ik voor mijn werk alleen maar jurkjes, in mijn vrije tijd, doe ik soms casual chic, maar de laatste tijd zit ik in de sportieve fase en draag ik ook veel sneakers met broeken etc.

  11. Ik weet niet of ik een stijl heb. Onlangs was ik met enkele vriendinnen op stap, we zagen een kraampje met kleedjes en toen zeiden ze allemaal: “hé, dat zijn Miekekleedjes’. Blijkbaar heb ik dus iets herkenbaar. Ik ga ook nooit de deur uit zonder oorbellen.

Geef een reactie

