902 Tita en goede voornemens (stand van zaken november)

Vanaf 2015 pak ik het hele “goede voornemens”-gedoe anders aan. Een heel jaar werken aan dezelfde goede voornemens blijkt niet echt te werken omdat ik ze eigenlijk gewoon vergeet. Maar eerst nog 2 keer een stand van zaken.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

 

Loopbaanbegeleiding: check.
Nieuwe job: nog steeds op zoek. Vorige week kreeg ik te horen dat mijn laatste job op mijn cv een beetje roet in het eten strooit omdat mensen nogal een specifiek beeld hebben van mensen in die sector. Vanaf nu stuur ik dus een foto mee en misschien verwoord ik de job zelfs anders op mijn cv zodat de kans groter wordt dat ik word uitgenodigd voor een gesprek.

 

Belofte 2: een eigen stekje

 

Het gevolg van even geen job hebben is ook dat er even niets kan gekocht worden. De pauzeknop staat dus even ingedrukt.

 

Belofte 3: het suikerdieet

 

Mokskes, chocolade figuurtjes,… Terug op mijn eten letten zal iets voor 2015 zijn, vrees ik.

 

Belofte 4: joggen

 

Wegens een ontsteking op een tand ben ik daar in november niet aan begonnen. Gewoon had ik geen pijn, maar tijdens het joggen wel serieus door de schokken. Ondertussen word het probleem behandeld. Hopelijk vind ik dan binnenkort ook de moed om nog eens iets aan mijn conditie te doen.

 

Belofte 5: plannen

 

Mijn systeem viel weer een beetje stil in november. Ik moet er dus dringend weer wat werk van maken. Maar in een stappenplan en niet alles tegelijk. Want daar ga ik meestal de mist in: ik wil het ineens allemaal perfect. Maar zo werkt dat niet natuurlijk.

 

Belofte 6: autorijden

 

Ondertussen vond ik een website waarop ik de verkeersregels nog eens grondig kan doornemen. Maar ik heb er nog niet veel aan gedaan.

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

 

Ssssst.

 

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

 

Gelukkig ben ik dit doel al ruim voorbij. Helaas schreef ik vorige maand dat ik 70 boeken wil halen. En toen kreeg ik een leesdip. Ik las amper 1 boek in november. Het feit dat ik wat leuke tv-programma’s ontdekte heeft daar veel mee te maken. Hopelijk volgende maand beter.

 

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

 

Check! Maar het fotoalbum staat nog steeds op mijn to do-lijst.

 

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

 

In november werd er 3 keer geknutseld. In mini-versie weliswaar. Ik flockte t-shirtjes voor mijn nichtje als cadeautje voor haar doop. Ik versierde ook een afdruk van mijn hand. Ook onderdeel van een cadeautje. En ik vouwde 3 schattige vogeltjes uit papier.

 

Voornemen 5: minder computeren

 

Hetzelfde verhaal als vorige maand: ik zit echt veel te veel op de computer.

 

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

 

2 van mijn knutselwerkjes waren cadeautjes. Van alternatief gesproken dus.

 

Ik ben benieuwd hoe ik 2014 ga afsluiten. Een laatste verslagje krijgen jullie begin januari.

4 thoughts on “902 Tita en goede voornemens (stand van zaken november)

  1. Zo slecht doe je het toch niet? Ale, om het eigenlijk te vergeten 😉
    Bij je voornemens heb je meer dan de helft gehaald.
    En ok, je hebt nog geen nieuwe job, maar je hebt wél stappen ervoor gezet! Dat dat nieuwe stekje er zonder inkomsten op dit moment niet inzit, lijkt mij overigens niet meer dan logisch, hoe jammer het natuurlijk ook is.

  2. Weet je wat het punt is met veel van deze dingen Tita? Je moet het eigenlijk gewoon doen en daar ben je sterk / slim/ goed genoeg voor. Nu nog voor jezelf de keuze maken de stap te zetten 🙂

  3. Ik vind dat je goed bezig bent se! Je hebt jezelf heel wat doelen gesteld en een deel ervan toch al behaald! En je hebt nog enkele weken voor de rest, en voor andere dingen (zoals job & stekje) nog veel langer!

Geef een reactie

