907 Tita en as we speak

Er gebeurt de laatste tijd eigenlijk weinig in mijn leven. Door het gebrek aan job heb ik ook een groot gebrek aan sociaal contact. Niet dat ik niemand spreek of zie. Maar het is toch heel wat minder. En zo heb ik het idee dat ik toch minder te vertellen heb. Bovendien kom ik ook bewust niet te veel buiten want dan heb ik de neiging om aan het shoppen te slagen en ik moet nu eenmaal even op mijn centen letten.

Maar ik heb nu wel veel tijd voor allerlei dingen en zo is deze “as we speak” toch wel gevuld geraakt.

verslaafd aan: Al een tijdje geleden ontdekte ik dat je bepaalde series gewoon gratis op youtube kan bekijken. Sindsdien volg ik mijn favoriete serie “Thuis” online. Lekker gemakkelijk want ik kijk gewoon wanneer ik er zin in heb. Ik ontdekte ook dat je op de website van VTM gratis bepaalde programma’s kan bekijken. Sommige programma’s bekeek ik via iwatch, maar gratis is natuurlijk nog beter. Het gevolg is dat ik wat verslaafd was aan series kijken. Ik kijk tegenwoordig plots naar Familie en ik kijk naar David want dat had ik nog nooit gezien. En Crème de la crème wordt heruitgezonden. En de wegpolitie vind ik ook wel leuk. Te veel leuke dingen dus. Ik moet dringend een beetje minderen. Maar misschien doet de readathon daar iets aan want ik overweeg toch serieus om daar aan mee te doen.

gekookt: Ja, je leest het goed: ik heb gekookt. Ik sta nochtans niet echt bekend als een keukenprinses. Ik ben zelfs een beetje bang voor het fornuis. Maar de laatste tijd zorgde de Mams dat 1 van mijn dagtaken was dat ik moest helpen bij het koken. Eens een keertje soep maken, een keertje appelmoes maken,… Gemakkelijke dingen. En toen besloot ik om mijn goodwill eens te tonen en op een zondag een heel gerecht klaar te maken. Zoete aardappel pastinaak stamppot is hier alvast een topgerecht bevonden. Jaja, ik begin hier al recepten te delen. Het wordt zelfs nog straffer: ik vond het best leuk. Dus ik ga mij misschien toch eens vaker wagen aan het roeren in kookpotten.

geknutseld: Er moesten wat cadeautjes gegeven worden de voorbije maand. Voor mijn kleine nichtje flockte ik 2 t-shirtjes. Ik ben echt nog altijd blij dat ik dat flocken een paar maanden geleden eens heb uitgeprobeerd op t-shirtjes voor het metekind. Het is eigenlijk heel leuk om te doen, vrij eenvoudig en vraagt niet te veel tijd. Ideaal voor mij want ik ben niet zo creatief en heb weinig geduld voor ingewikkelde dingen. In plaats van allemaal onze naam op een verjaardagskaart te zetten besloten we allemaal een afdruk van ons hand te maken. Ik heb mij er met tijdschriftpapier een beetje op laten gaan. Het resultaat was wel leuk maar ik was vooral blij dat het af was want het nam meer tijd in beslag dan ik verwacht had. Iets met weinig geduld hebben, ja. Als laatste vouwde ik de afgelopen maand 3 schattige papieren vogeltjes met behulp van een youtube-filmpje.

mooi compliment: Ik kreeg de voorbije week een mooi compliment. De man van iemand die ook als vrijwilliger werkt in het muziekschooltje, komt af en toe in de winkel waar ik gewerkt heb. Blijkbaar is hij er de afgelopen tijd ook een paar keer geweest en heeft hij gevraagd of ik er nog werkte omdat hij mij er niet meer zag. Hij zou tegen zijn vrouw hebben gezegd dat hij het leuk vond hoe ik met de klanten omging en dat ik hartelijk was en dat hij dat wel miste nu daar. Nu ken ik die mens eigenlijk helemaal niet goed en toen hij op de winkel kwam is hij zelf moeten komen zeggen wie hij was. Dus het was van mij geen gedrag met voorbedachte rade. Ik was echt heel blij met dat compliment.

film gekeken: Ik ben eindelijk nog eens in de cinema geraakt. Volgens mij was dat al een jaar of 3 geleden. Op uitnodiging van Dave ging ik mee naar Brabaçonne kijken. De film bleek helaas niet helemaal mijn ding te zijn. Het was een musicalfilm maar ik vond hem nogal nep overkomen en vroeg mij de hele tijd af waarom ze nu begonnen te zingen. Een beetje jammer. Maar het is wel een heel ontspannende film met veel goede acteurs.

gedragen: De voorbije week trok ik eindelijk mijn nieuwe groene kleedje eens aan. Ik kocht het al in september maar het is een jersey-stof en vrij dik. Dus het is een echt winterkleedje. Ik werd er helemaal vrolijk van want het staat echt leuk.

gevierd: Er waren 2 feestjes in november. Allereerst werd mijn nichtje gedoopt. Het was wel geen groot feest want het was in intieme kring. Een week later vierden we de verjaardag van een tante. En dat was iets grootser opgevat: we gingen op restaurant en daarna nog taart eten bij de tante thuis. Lekker en leuk. En vooral dat ik mijn metekind dan nog eens zag was de topper voor mij (hoewel hij tegenwoordig meters aperitiefhapjes afluist, de deugniet).

Volgende maand een nieuwe “as we speak”.

 

4 thoughts on “907 Tita en as we speak

Geef een reactie

