909 Tita en de readathon

Deze week vindt er weer een readathon plaats. Een week vol boeken, vol woorden, vol mooie zinnen. Een week vol wegduiken in mooie, spannende verhalen.

In september was er ook al een readathon waar ik aan mee deed. Maar toen viel dat nogal in een slechte week voor mij: veel uren werken, terug muzieklessen en dan moet ik even wennen aan mijn agenda en een uitstapje naar Brussel. Deze keer ben ik thuis en toevallig zijn er deze week geen muzieklessen omwille van examens in de scholen. Maar ik kom wel net uit een leesdip en dat deed me toch twijfelen om mee te doen. Maar het lijkt alsof die leesdip stilaan over is. Dus heb ik besloten om me er toch aan te wagen.

Momenteel zit ik op pagina 313 (van de 480) van “De interessanten” van Meg Wolitzer. Ik blijf er momenteel een beetje in hangen en ga er daarom deze week nog wel zien hoe ver ik er in geraak. Ik lees er in ieder geval elke dag een beetje in.

Ik zit ook op pagina 224 (van de 361) van “Voor jou” van Jojo Moyes op de tablet. Ik merk overigens dat ik vaak vlotter lees op de tablet dus de kans bestaat dat ik mij voor de readathon nog aan een boek op de tablet waag. Dit boek wil ik in ieder geval uit hebben deze week.

Verder zie ik wel hoe ver ik raak. Ik ga mezelf geen doel opleggen zoals de vorige keer want dat heb ik toen niet eens gehaald. En ik wil vooral genieten van het lezen.

Doe jullie ook mee met de readathon?

5 thoughts on “909 Tita en de readathon

  1. Ik ben een veel te trage lezer voor een readathon 😦 Ik doe zeker 3 à 4 weken over een boek. Ik ben wel aangenaamd verrast dat een e-reader vlotter leest, ik kocht er eentje maar heb (denk ik) liever een boek.

    • Misschien hangt het ook wel van het boek af. Op mijn tablet staat voornamelijk vlot lezende boeken: thrillers, chicklit,… De echte literatuur lees ik meestal op papier.

Geef een reactie

