910 Tita en verjaren

Mijn verjaardag wordt meestal niet zo uitbundig gevierd. En dat hoeft voor mij ook niet want eigenlijk word ik veel te verlegen van al die aandacht. Maar ik hou uiteraard wel van kaartjes en cadeautjes!

Voor deze verjaardag besloot ik mezelf een jaar vol plezier en nuttige dingen cadeau te doen. Ik maakte een “31 voor 32”-lijst en vanaf vandaag ga ik daar aan werken. Hopelijk kan ik dan op mijn volgende verjaardag heel wat puntjes afkruisen.

Neuzen jullie eens mee door mijn lijst?

1) Ik wil mezelf gedurende een jaar positieve routines aanleren die het leven gemakkelijker en praktischer maken. Ik koos daarom 12 gewoontes die ik mezelf wil aanleren: dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse gewoontes. Beetje bij beetje ga ik die proberen inlassen.
– elke dag 10 minuten een opruimrondje houden
– ’s avonds mijn kleren voor de volgende dag al klaar leggen inclusief oorbellen en ondergoed
– mijn ontbijt voor de volgende ochtend klaarzetten (en gelijk van de gelegenheid gebruik maken om gezonder te ontbijten)
– mijn boterhammen voor de lunch de avond voordien smeren (zodra ik weer een job heb)
– mijn planning voor de volgende dag checken
– een bepaald slaapritme aanhouden
– mijn administratie doen 1 keer per week
– mijn handtas uitmesten 1 keer per week
– elke dag (of toch bijna) piano spelen
– mijn weekplanning maken 1 keer per week
– basic poetsen 1 keer per week
– mijn maandplanning maken 1 keer per maand

2) 4 culturele uitstappen doen: 1 x naar de opera, 1 x naar een concert (groot of klein), 1 x naar het theater (toneel of musical) en 1 x naar een tentoonstelling

3) 4 keer naar de film gaan

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje: Ik kom in Antwerpen om te shoppen maar veel weinig voor cultuur en schoonheid. Hoog tijd om daar iets aan te doen.

5) bloed geven

6) de zon zien ondergaan op het strand

7) een boek in 1 dag uitlezen

8) 5 km kunnen joggen

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken

12) de volgende Ben & Jerry-smaken proeven: Dough-ble Impact, Karamel Sutra, Caramel Chew Chew, Chocolate Fudge Brownie, Cookie Dough, Half Baked, Phish Food en Mint Chocolate Chunk

13) mijn facebookgebruik afbouwen (hierover meer in een blogpost binnenkort)

14) een appelcake bakken

15) naar Planckendael gaan om de babyolifantjes te bezoeken

16) een daguitstap naar de Westhoek

17) een dagje naar zee

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)

19) weer vlot met de auto kunnen rijden

20) een date met mijn metekindje

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd (want om te werken is dat niet praktisch)

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken

24) iets haken

25) het MAS bezoeken

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)

27) sushi eten

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar

29) gaan shoppen in Ikea

30) 1 keer voor publiek zingen

31) iets knutselen met fimo

 

Voilà! Nu ga ik die lijst ergens in het zicht hangen zodat ik hem niet kan vergeten. Elke maand krijgen jullie van mij op de 9e een update over de lijst. Wie zin heeft om sommige dingen van mijn lijst mee te doen mag het mij altijd laten weten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

7 thoughts on “910 Tita en verjaren

  1. Leuke, inspirerende én uitdagende lijst, want met die puntjes die bestaan uit “x keer of elke maand dit of dat doen” zal je wel je werk hebben! 🙂
    Ik ga niet specifiek met jouw puntjes meedoen, want ik heb momenteel genoeg aan mijn eigen 27 before 28 en mijn life list. Nu ja, sommige puntjes, zoals het nagels lakken, doe ik hoe dan ook mee 🙂 En die Ben & Jerry smaken proeven zie ik mij ook nog wel doen; weliswaar eerder als het weer warmer wordt, alhoewel ik cookie dough op elk moment van de dag en in elk seizoen zou kunnen eten, mmmm!
    Ik ben alleszins benieuwd hoe het bij jou zal gaan, veel succes ermee!

  2. De 100%-boekjes focussen vooral op winkeltjes en leuke bars/restaurants, niet zozeer op bezienswaardigheden of cultuur. Dat je dat alvast weet.
    Voor opera moet je echt heel erg op tijd boeken (heb ik gemerkt). Het seizoen is nu volop aan de gang. Zie https://operaballet.be/nl/programma/2014-2015 Je kan je voor een bepaalde opera ‘inschrijven’ en dan krijg je bericht wanneer de voorverkoop start. En geloof mij die zijn dus snel uitverkocht. Zo heb ik onlangs tickets voor een opera in maart gekocht. (Don Giovanni dus.)
    Half baked is mijn favoriete B&J smaak (al is er nooit genoeg brownie in voor mij).
    Die blessingspot daar ben ik ook eens aan begonnen. Maar op den duur vergat ik wat ik er al had ingestopt, en wat nog niet. En ben ik er dus mee gestopt…

  3. Pingback: 916 Tita en facebookgebruik doen slinken | titatastisch

  4. Ik wil wel mee naar Planckendael voor het babyolifantje. En ik heb zo’n boekje over Antwerpen (en al één wandeling gedaan), daar kan je dan bij Zao Wang heerlijke sushi eten.

Geef een reactie

