917 Tita en 50 books: Ben jij een muzieklezer?

Ik lees zelden biografieën van popsterren en ik lees geen non-fictieboeken over muziek. Maar ik ben al van kleins af aan met muziek bezig en volgde vanaf mijn 8 jaar muziekschool. In solsleutel lezen gaat dus even vlot als een tekst lezen bij mij. Met de fasleutel heb ik dan weer veel meer moeite. Die fasleutel ben ik namelijk pas een paar jaar geleden echt gaan leren lezen toen ik met pianolessen begon. En iets waar je pas op volwassen leeftijd mee begint, is altijd wat moeilijker. Maar ik hoop toch om het ooit ook redelijk vlot te kunnen.

Trouwens, door noten te kunnen lezen gaat echt een hele nieuwe wereld open. Het lijkt me echt jammer als je het niet kan. Wanneer je noten kunt lezen en je krijgt een partituur voor je neus kan je zo al op het zicht een beetje zien hoe een lied gaat klinken. En het is ook gewoon heel fijn om aan een stuk te werken en na een tijdje oefenen een mooi afgewerkt stuk te hebben dat mooi klinkt en waar je iets van jezelf in kan leggen. Ik zou het niet meer kunnen missen.

2 thoughts on “917 Tita en 50 books: Ben jij een muzieklezer?

  1. Ik heb thuis deel 1 liggen van “Release: het verhaal van ID&T”, volgens mij is dat dan ook het enige dat ik ooit gelezen heb over muziek. 😉

Geef een reactie

