919 Tita en het Groot Dictee der Nederlandse taal

Een paar weken geleden blogde ik er al over: ik zou het Groot Dictee der Nederlandse taal mee doen. Weliswaar uitgesteld want ik heb op woensdagavond zangles en die wou ik toch ook niet missen.

Daarom herbeluisterde ik deze ochtend het Dictee en waagde ik mezelf er aan. Het was zoals gewoonlijk niet gemakkelijk. En ik vond zelfs dat het af en toe iets te snel werd voorgelezen. Bovendien maakte één van de voorlezers een paar leesfoutjes die voor verwarring zorgden maar ook weer werden rechtgezet. Maar ik sloeg mij er door.

2014-12-18 11.07.35

Ik heb verre van mooi geschreven en heel wat gekrabbeld tussendoor. Ook heb ik af en toe getwijfeld. Ik zei het al: gemakkelijk was het niet.

Nadat ik het beluisterd had, vergeleek ik de oplossing met wat ik er van had gemaakt. Ik haalde er mijn rode balpen bij. En ik telde 24 fouten. Als je weet dat het algemene gemiddelde 23 fouten waren vind ik dat ik het niet slecht heb gedaan. En ik kijk al uit naar volgend jaar want dan wil ik proberen om weer mee te doen.

Wie niet mee heeft gedaan, maar het alsnog wil doen: hier kan je het Dictee herbeluisteren. En hier vind je het volledige Dictee uitgeschreven.

7 thoughts on “919 Tita en het Groot Dictee der Nederlandse taal

  1. Ik en Big namen ook weer keurig deel,……want het is echt uitgegroeid tot een wedstrijdje tussen ons 🙂 en dit jaar was ik de winnaar met 2 fouten minder dan Big 🙂 en troost je bij mij was het ook gekriebel met veel getwijfel,…….het zijn ook zinnen en woorden die je niet echt dagelijks gebruikt hé,…….

  2. Straf! Nog nooit aan meegedaan, dus geen idee hoe ik zou scoren, maar ik zou alleszins héél content zijn met maar 24 fouten! Je hebt wel mijn nieuwsgierigheid getriggerd naar hoe ik het zou doen 😉 Wie weet probeer ik het wel een keer!

  3. Oh, Tita, je bent mijn reddende engel. Ik doe elk jaar mee. Maar dit jaar was ik weg, ik dacht dat ik het opgenomen had, maar dat was niet zo. En ik kon het niet opvragen. Maar dankzij je linkje lukt dat toch.

Geef een reactie

