927 Tita en computerproblemen

En toen gaf laptopje de melding dat de batterij moet vervangen worden. De batterij van mijn laptopje is dus een tikkende tijdbom en kan het elke moment begeven. Vermits mijn laptop ook al ruim 5 jaar oud is en dit de 2e batterij was, vrees ik dat ik voor grote kosten sta: namelijk een nieuwe laptop kopen. Maar financieel komt dit eigenlijk slecht uit. Dus hopelijk trekt hij het nog eventjes.

Ondertussen probeer ik te redden wat ik kan redden. Er staat nogal veel muziek op het laptopje en daar heb ik geen back-up van. Gelukkig wel van mijn andere bestanden. Maar mijn grootste zorg is eigenlijk mijn “favorieten”. Ik slaag daar zo vaak iets in op. Daar zit echt ongelooflijk veel in. En dat ben ik natuurlijk kwijt als laptopje het begeeft. Daarom heb ik mijn Evernote-projectje even van de agenda geveegd en ben ik ijverig al mijn links in mijn “favorieten” aan het kopiëren en opslaan in Evernote. Een werkje van lange adem.

Tenzij er iemand weet of je elk mapje zo kan kopiëren en opslaan?

 

12 thoughts on “927 Tita en computerproblemen

  1. Ik ben nu al een tijdje aan ’t sparen voor een laptop, nu kan ik gewoon die van ’t werk gebruiken (gelukkig) maar normaal heb ik over 1 of 2 jaar genoeg bijeen voor een eigen laptop, stel dat ik dan (weeral) van werk ben veranderd, dan hoef ik me daar al geen zorgen over te maken. Idem voor een bril, een gsm en zelfs bergschoenen en loopschoenen, maw alle duurdere dingen. Maar ik kan overdrijven he, als ge mij liet doen ik spaarde voor alles 🙂 (en toch zo’n shopaholic, het valt moeilijk te combineren)

  2. Mijn laptop is ondertussen een desktop geworden 🙂 Net zoals bij jou is het ook al de tweede batterij en ik kan er soms eens 5 à 10 min op werken, maar even vaak geraakt hij niet eens gestart, vandaar dat hij nu dus standaard in het stopcontact zit. Op zich geen probleem, want ik heb niet echt een laptop nodig momenteel, aangezien ik er toch enkel thuis op werk (toen ik hem kocht was het om te kunnen werken tijdens het pendelen).
    Maar kwijt ben je dingen toch sowieso niet als het enkel je batterij is het die het begeeft? Je kan er dan toch altijd nog aan via netstroom, niet?

    • Als de laptop het definitief begeeft, ga ik een nieuwe kopen want deze is toch al een jaar of 6 oud. En als ik een nieuwe batterij zou kopen zou dat al de 3e zijn. Op de duur weegt dat niet meer op, hè. Bovendien maakt hij heel veel lawaai, werkt de dvd-speler niet meer optimaal en nog een paar andere dingen. Maar ondertussen hebben een paar mensen mij al wat uitgelegd en ik zou inderdaad niet alles kwijt zijn. Maar alles eens goed uitsorteren kan geen kwaad.

      • Neen, uitsorteren is sowieso altijd goed! 🙂
        Moest je zijn leven nog wat willen verlengen: dat lawaai is misschien omdat de ventilator verstopt zit? Ik heb de mijne dit jaar eens open gemaakt en het was echt ongelooflijk hoeveel stof daar in zat (laptop is ongeveer even oud als de jouwe). Sindsdien klinkt hij ook niet meer alsof elk moment het laatste is 🙂

    • Best in de handleiding kijken want de ventilator zit niet bij elk merk op dezelfde plaats. Bij mij moest vb. het toetsenbord volledig losgevezen worden, maar bij sommige types kan je er gewoon vanaf de achterkant aan en moet je helemaal niet aan dat toetsenbord komen.
      Als je het toetsenbord moet losmaken, is het moeilijkste deel (bij mij toch) het losmaken van de connectie tussen toetsenbord en moederbord. Ik kreeg dat niet mooi los en heb mijn toetsenbord er dan maar aan laten hangen (in deze blog staat een fotootje ervan: http://lepetitrequin.blogspot.ch/2014/10/week-20-2610-van-groentepaketten.html) waardoor ik niet aan elk klein stukje kon, maar desondanks toch wel het meeste stof er uit kon halen. Liever dan nog een beetje stof er in laten en tenminste zeker zijn dat mijn toetsen nadien nog werken 😉

Geef een reactie

