932 Tita en haar leeslijst voor januari

Zo’n leeslijst maken voor de volgende maand motiveert mij echt wel om meer te lezen. Reden te meer om er in 2015 mee door te gaan. Binnenkort lezen jullie trouwens mijn leesverslagje van december.

Dit zijn de boeken voor januari:

1) John Green: Paper Towns

Sinds ik zijn “Een weeffout in onze sterren” las wil ik absoluut meer van John Green lezen. In de bibliotheek blijkt dat ik niet de enige ben. 😉

 

2) Marc de Bel: Ule

Marc de Bel blijft één van mijn favoriete jeugdauteurs. Ooit wil ik graag al zijn boeken hebben gelezen. Deze “Ule” stond al lang op mijn verlanglijstje om eens te lezen.

 

3) Dave Eggers: De cirkel

De laatste tijd lees ik veel young adults, maar ik vind dat het nog eens tijd is voor wat “echt” werk. Over “De cirkel” heb ik al veel goede dingen gelezen dus ik ben er heel nieuwsgierig naar.

 

4) Piper Kerman: Oranje is het nieuwe zwart (op de tablet)

Naar het schijnt kan je de tv-versie van dit boek bekijken op Netflix (waar ik overigens nog steeds geen abonnement op heb genomen) en is het een echte hype. Maar het boek zou ook goed zijn. En vermits ik elke maand een boek op mijn tablet wil lezen, koos ik deze keer voor dit verhaal.

 

5) Peter Hoeg: De kinderen van de olifantenhoeders (uit mijn eigen kast)

Elke maand wil ik ook iets lezen uit mijn eigen kast en bij dit boek spreekt de titel me erg aan. Ik heb trouwens nog nooit iets gelezen van deze auteur dus ik ben benieuwd of hij mij gaat overtuigen.

 

6) Astrid Lindgren: Madieke van het rode huis (uit mijn eigen kast)

Nog een favoriete jeugdauteur. En nog een boek uit mijn eigen kast. Mijn bibliotheekboeken zijn namelijk even op. En eigenlijk is dat goed. Ik ga mijn best doen om, wanneer ik mijn andere bibliotheekboeken terug breng, zo weinig mogelijk boeken mee naar huis te nemen. Maar ik beloof niet dat het me lukt.

 

Hebben jullie ook een leeslijst voor de komende maand? Of leesplannen voor 2015? Ik lees het graag.

6 thoughts on “932 Tita en haar leeslijst voor januari

  1. Binnenkort ga ik in zwangerschapsverlof en ben ik drie maand “thuis” (voor de bevalling, erna zal ik geen tijd meer hebben denk ik), daarin zou ik toch ook wel eens willen mijn boekenlijstje verminderen 🙂 Prettig 2015 Tita!

  2. ‘The circle’ ligt hier ook klaar, ik kocht hem in het Engels, ben ook benieuwd want heb nog niets van Eggers gelezen!
    Ik wist niet dat die serie op een boek gebaseerd is. Eerst eens lezen voor ik ernaar ga kijken, dus. Staat bij deze op mijn to read lijst!
    Verdorie, van die boekenpostjes krijg ik megaveel leesgoesting, maar ik moet eerst nog tientallen blogpostjes lezen… 😉

  3. Een leeslijst maak ik ook niet, omdat ik mij liever laat leiden door de keuze van dat moment, al doe ik altijd wel inspiratie op bij leeslijstjes van anderen! Soms neem ik mij wel voor om vb. boek x of y het komende jaar te gaan lezen, maar dat is allemaal eerder vaag.
    Als het boek van de maand bij de Verbeelding groep op Goodreads mij aanstaat, dan probeer ik dat wel diezelfde maand te lezen.

Geef een reactie

