934 Tita en haar goede voornemens voor 2015

Een verslagje van mijn goede voornemens van 2014 hebben jullie nog te goed. Maar eerst wil ik mijn goede voornemens voor 2015 met jullie delen.

Dit jaar wil ik niet zot doen. Ik heb gemerkt dat zo’n hele lijst met goede voornemens toch niet werkt en dat ik ze in de loop van het jaar uit het oog verlies. Daarom ga ik voor 3 goede voornemens die eigenlijk al jaren de rode lijn vormen in mijn goede voornemens.

1) Ik wil mij beter in mijn vel voelen.

Dat houdt in dat ik graag wat kilootjes kwijt wil, maar ook dat ik een betere conditie wil. In 2015 wil ik dus graag wat meer op mijn voeding letten, gezonder eten, afkicken van de suikers, meer water drinken (want ik drink te weinig gedurende de dag), meer fruit eten en weer gaan joggen.

 

2) Ik wil meer orde en structuur in mijn leven.

Zoals je al kon lezen in mijn “31 voor 32”-lijst wil ik goede gewoontes aanleren zodat ik minder in chaos moet leven. Elke maand pak ik weer iets anders aan.

 

3) 52 boeken lezen

Zoals elk jaar zet ik mijn leesdoel niet hoger dan 52 boeken. Je weet immers maar nooit wat er kan veranderen op een jaar tijd. Als er plots een eigen huis of appartement op het plan komt en daar moet in gewerkt worden, ga ik veel minder tijd hebben om te lezen.

 

Tips voor lekkere gezonde snacks, lunches, ontbijten zijn altijd welkom. Net zoals boekentips, ondanks de overload aan nog niet gelezen boeken in mijn kast. 😉

 

7 thoughts on “934 Tita en haar goede voornemens voor 2015

  1. Gezonde ontbijten: havermout met appel en plantaardige melk, quinoa met peer, plattekaas of yohurt en noten
    Lunch: spelpannenkoek met hummus en groentjes, salades, soep,…..
    Snacks: yohurt met fruit (vers), plattekaas met homemade granola, maiswafels of rijstwafels,……..

    Succes ermee en als je even doorbijt wordt het supermakkelijk om te doen!!

  2. Het is voornamelijk de eerste week even afkicken van ongezond eten, daarna went het eigenlijk heel erg snel. Iets wat mij heel erg helpt is bijhouden wat ik eet, ongemerkt prop je namelijk heel wat weg op een dag.

  3. Dat eerste puntje zijn eigenlijk zes puntjes in één he 🙂
    Ik duim dat het je lukt; in 2014 is het mij voor het eerst in jaren gelukt om echt wat kilo’s kwijt te raken en terug vaker te beginnen lopen en goh, dat doet zo’n deugd! Dat water is daar ook wel belangrijk in, want door meer te drinken, heb je ook minder snel een hongergevoel. “Voordeel” bij mij was dat ik door die nierontsteking op doktersbevel veel moest drinken en dat heeft wel geholpen om het in gang te zetten; eens je dan vaak drinkt, dan krijg je ook effectief vaker dorst wanneer je minder drinkt (wat ik tevoren zelden had).

Geef een reactie

