937 Tita en goede voornemens (de stand na 2014)

Voor 2014 had ik een hele lijst goede voornemens: 6 beloftes aan mezelf en 6 voornemens. Voor 2015 pak ik het minder groots aan maar ik overloop graag nog eens de lijst van 2014 om te kijken hoe ik het er van af heb gebracht.

Belofte 1: een nieuwe job en loopbaanbegeleiding volgen

 

Ik volgde de loopbaanbegeleiding en gaf mijn ontslag. Nu nog een nieuwe job vinden.

2/3e geslaagd dus.

 

Belofte 2: een eigen stekje

 

Ik heb gezocht maar momenteel staat dit on hold door het feit dat ik even geen job heb.

 

Belofte 3: het suikerdieet

 

Volledig geflopt. Ik heb het zelfs geen week volgehouden in 2014.

 

Belofte 4: joggen

 

Ik heb een paar pogingen gedaan, maar telkens waren er meer redenen om er mee te stoppen.

 

Belofte 5: plannen

 

Dit gaat op en af. Er zijn periodes waarin het beter gaat, maar niet geweldig. Er zijn periodes waarin het een regelrechte ramp is.

 

Belofte 6: autorijden

 

Niets van in huis gekomen.

 

Voornemen 1: 5 kg afvallen

 

Ik weeg momenteel meer dan op 1 januari 2014. Helaas.

 

Voornemen 2: minstens 52 boeken lezen

 

Ik las er 74!

 

Voornemen 3: (onder voorbehoud) een vakantie naar Scandinavische landen

 

Check!

 

Voornemen 4: haken en andere creatieve dingen

 

Ik heb in het begin van het jaar een muts gehaakt, maar toen stopte het haken weer. In de loop van het jaar heb ik af en toe wel iets kleins geknutseld: t-shirts flocken, vogeltjes vouwen uit papier, flessen bekleven met masking tape,…

 

Voornemen 5: minder computeren

 

Ik heb het geprobeerd, maar tijdens de laatste werkloze maanden is het computergebruik weer enorm gestegen.

 

Voornemen 6: alternatieve cadeautjes geven

 

Ik gaf een aantal keer geflockte t-shirtjes cadeau.

 

De eindbalans:
Aan de meeste dingen heb ik wel gewerkt. Een aantal dingen zijn ook geslaagd. Dus echt slecht vind ik het niet. Maar er stonden gewoon te veel dingen op mijn lijstje. Ik stelde te hoge eisen aan mezelf. Dat is ook de reden waarom ik het in 2015 rustiger aanpak. Maar daar lezen jullie in de loop van dit jaar nog wel over.

5 thoughts on “937 Tita en goede voornemens (de stand na 2014)

  1. Ook al iemand met zoveel voornemens…… maak er concrete doelstellingen van, dus in plaats van ik wil afvallen, ik wil op 1 juni 5 kilo minder wegen. Serieus dat helpt enorm!

  2. Ik heb juist wel concrete doelstellingen en een planning nodig, anders werkt dat bij mij niet. Ik wens je alvast succes met de voornemens van 2015, en ik vind dat je het er voor 2014 toch goed vanaf gebracht hebt, in het bijzonder puntje 1!

Geef een reactie

