940 Tita en de januari-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32”-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

So let’s go!

1) positieve routines aanleren:
Van de 12 routines ben ik momenteel bezig met de slaaproutine. Over het algemeen (als ik streng genoeg ben voor mezelf) lukt dat redelijk. Ik ben er wel nog maar een dikke week geleden mee begonnen en met die feestdagen ertussen loopt het nog niet 100%, maar ik merk wel dat ik al vroeger uit mijn bed geraak en meer uitgeslapen ben.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Tot hier toe heb ik er nog niets van gedaan. Hoewel het wel zou kunnen dat ik deze maand nog op een tentoonstelling geraak.

3) 4 keer naar de film gaan:
Ik ben nog niet naar de cinema geweest.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje:
Dit plan ik eerder in het voorjaar of in de zomer.

5) bloed geven:
Ik zou eigenlijk eens moeten uitzoeken wanneer ik dat zou kunnen doen.

6) de zon zien ondergaan op het strand:
Dat is iets dat ik deze zomer wil doen.

7) een boek in 1 dag uitlezen:
Dat gebeurt wel ergens in de loop van het jaar.

8) 5 km kunnen joggen:
Normaal start ik volgende week weer met start to run. Alle aanmoediging is welkom. 😉

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei):
Dat hangt ook af van het feit of ik een job vind natuurlijk.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen):
Dit zou ik ook liefst in het voorjaar of in de zomer doen.

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken:
Ook iets voor het voorjaar of de zomer.

12) Ben & Jerry-smaken proeven:
Ik ben vooral in de zomer een ijsjes-eter. Maar ik heb mezelf wel al gerealiseerd dat als ik gigantisch veel ijsjes ga eten deze zomer er niet veel van 1 van mijn goede voornemens (namelijk mezelf goed in mijn vel voelen) in huis gaat komen. Dus misschien moet ik gewoon elke maand een klein potje Ben & Jerry’s kopen voor in het weekend. Zo worden de calorieën een beetje verdeeld.

13) mijn facebookgebruik afbouwen:
Ik hield in december een facebookvrije week. Of toch 5 dagen waarin ik geheel niet op facebook kwam. In het weekend zou ik bijlezen, maar uiteindelijk vond ik het te veel werk en heb ik maar een stukje bijgelezen. Sindsdien heb ik weer veel op facebook gezeten. Maar ik zou eigenlijk willen proberen om nog maar 1 keer per dag facebook te checken: namelijk ’s avonds. De messenger blijft wel aanstaan overdag. Overigens was het wel lekker rustig tijdens die facebookvrije dagen.

14) een appelcake bakken:
Dankzij Hi-ke heb ik al een goed recept. Nu nog het bakken zelf.

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken:
De olifantjes moeten nog geboren worden dus dat is iets voor in de zomer.

16) een daguitstap naar de Westhoek:
Liefst ook in de zomer.

17) een dagje naar zee:
Ik val weer in herhaling maar ik ben het liefst aan zee in het voorjaar of in de zomer (hoewel het er dan wel drukker is).

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends):
Ik doe momenteel een beetje een poging, maar ik moet bekennen dat ik mij maandag en gisteren heb laten vangen. Maar het scheelt wel al wat op de weegschaal en vandaag probeer ik gewoon op nieuw. Och ja, ik ben al blij als er vermindering in suikerconsumptie is.

19) weer vlot met de auto kunnen rijden:
Ik ben vastbesloten om deze maand een stukje van de verkeersregels te herhalen.

20) een date met mijn metekindje:
Met een date met mijn metekindje bedoel ik dat ik heel graag eens met hem alleen op stap zou willen gaan. Of met zijn mama erbij maar dan wel op een uitstapje en niet voor een uurtje of zo. Maar vermits hij nu nog heel erg aan zijn mama hangt en mij nog niet zo goed kent, ga ik daar mee wachten tot de zomer of misschien zelfs het najaar wanneer hij bijna 2 is. Maar niets houdt mij tegen om hem af en toe te zien natuurlijk.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd:
In de lente en zomer is dat iets realistischer om te doen hoop ik. Tenzij het regent. Maar daartegen ga ik toch wat kleedjes en rokjes bij moeten kopen, vrees ik. Of hoop ik. 😉

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen:
Ik heb momenteel 2 boeken klaarliggen om naar de kringwinkel te doen. En nee, geen haar op mijn hoofd denkt er aan om ze weer in mijn kast te leggen.

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken:
In december heb ik minstens 2 keer mijn nagels gelakt: knalroze en doorschijnend. In januari heb ik mijn nagels nog niet opnieuw gelakt. Maar het is hoog tijd want de vorige nagellak is er serieus afgebladderd. Gelukkig is het doorschijnende.

24) iets haken:
Ik moet dringend een projectje kiezen. Enfin, ik heb iets in gedachten maar ik moet nog een model uitkiezen.

25) het MAS bezoeken:
Heel misschien wordt dat nog in januari gerealiseerd want toevallig kwamen J en ik vorig weekend tot de conclusie dat we daar nog geen van beiden waren geweest. En na volgende week heeft hij 2 vrije weken dus als ik dan nog steeds geen job heb of we allebei vrij zijn in het weekend kan het wel eens zijn dat we daar samen naar toe gaan.

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet):
Ik las tot hier toe sinds het maken van de “31 voor 32”-lijst 3 boeken uit mijn eigen kast:
– Ruth Elwin Harris: Het huis met de orchideeën
– Leo Pleysier: De gele rivier is bevrozen
– Piper Kerman: Oranje is het nieuwe zwart

27) sushi eten:
Ook dit werd nog niet gepland, maar ik heb nog tijd genoeg. Het zal er wel eens van komen.

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar:
Hiermee ben ik uiteindelijk begonnen op 1 januari. Ik doe het wel niet letterlijk in een pot maar in Evernote. Ik moet toegeven dat ik af en toe wel eens een dag oversla, maar ik probeer het toch regelmatig te doen.

29) gaan shoppen in Ikea:
Hier kijk ik enorm naar uit. Alleen al daarom zou ik een appartementje voor mezelf willen vinden. En de Lotto winnen om hem leeg te kopen. 😉

30) 1 keer voor publiek zingen:
Dit gaat zeker een keer gebeuren tijdens de 1e helft van dit jaar.

31) iets knutselen met fimo:
Dankzij Pinterest heb ik al wat ideetjes. Binnenkort ga ik er eens eentje proberen uitwerken.

 

Ik ben zelf heel benieuwd of ik volgende maand al aan wat meer puntjes ga gewerkt hebben.

8 thoughts on “940 Tita en de januari-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Lieve Tita, raak je nog wijs uit al je to-do lijstjes? Pas op dat je je niet ongelukkig wordt als blijkt dat je je lijst veel te lang gemaakt hebt. Maar voor de Westhoek wil ik wel eens met jou op stap indien je dat leuk zou vinden. Ik ken daar goed mijn weg, heb er lang gewoond. Maar misschien heb je al iemand in gedachten. 😉

    • Dit is een lijst met allemaal dingen die ik leuk vind of waar ik gelukkig van word. Ok, ik ga dingen moeten plannen en aan dingen moeten werken. Maar van het resultaat ga ik zot content zijn. En is het niet afgewerkt dan schiet ik mezelf heus niet af, hoor. Trouwens, deze lijst matcht wel een beetje met mijn “voornemens voor 2015”-lijst. En ik wil heel graag met jou afspreken in de Westhoek! 😉

  2. Je gaat een heel drukke lente en zomer hebben denk ik 😉
    Die slaaproutine is wel een goed idee vind ik! Bij ons is het vaak zo dat we tijdens het avondeten wel zeggen dat we op tijd gaan slapen, omdat we allebei moe zijn, maar het lukt eigenlijk zelden. De ene keer ben ik nog “iets aan het afwerken” op de computer (wat altijd langer duurt dan voorzien), de andere keer wil hij nog zijn serie afkijken of lezen we allebei nog veel te lang… Moeilijk!
    En go go go met dat joggen!

  3. Ja, dat ik veel in de lente en zomer ga doen had ik ook al in het snuitje. 😉 Met dat joggen begin ik maandag! En voilà, het staat nu op mijn blog dus nu moet het zeker!

  4. Het gaat een drukke lente & zomer worden haha 🙂 🙂
    Qua Vlaamse stad: altijd welkom in Leuven, maar ik vermoed dat je misschien eerder een stad bedoelt die je nog niet hebt gezien.
    Start to run: ik ben heel dapper bezig, zit nu aan les 3, maar ik loop elke les 2 keer en met drie of vier dagen ertussen en tot nu toe geen last van de knieën, als ik zo verderdoe kan ik tegen de zomer misschien goed 5 km lopen 🙂 Zit je op Endomondo? Kan ik je daar ook wat aanmoedigen!
    Ik heb vorig jaar, enfin 2013, de hele maand juni rokjes en kleedjes gedragen. Was toen megaslecht weer maar ik heb volgehouden! Was wel eens leuk 🙂 (want draag meestal broeken)
    Ben benieuwd naar je haakprojectje!

Geef een reactie

